اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. خرداد 1396 - 15:02   |   کد مطلب: 25382
رییس اداره اوقاف استان خبر داد:
اجرای طرح وقف قران کریم برای اولین بار در همدان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به ترویج فرهنگ وقف در سطح کشور افزود: امسال برای اولین بار سازمان اوقاف طرح وقف مصحف شریف را آغاز کرده است.
رییس اداره اوقاف استان

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام محمد کاروند با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان افزود:هم اکنون طرح ضیافت الهی در 55 بقعه شاخص استان در حال انجام است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: اولین گام در اجرای طرح ضیافت الهی اعزام 57 مبلغ به سراسر استان است  که 32 نفر از قم و مابقی از مبلغین بومی است.

 

*اجرای محافل انس با قرآن در 23 بقعه استان

وی با اشاره به برگزاری خیمه معرفت در 15 بقعه استان افزود: در 17 بقعه کلاس آموزشی، در 23  بقعه به صورت مستمر محافل انس با قرآن و افطاری ساده در 38 بقعه داریم.

 

حجت الاسلام کاروند با اشاره به برگزاری برنامه شب قدر در 57 بقعه شاخص استان اظهار کرد: امسال مثل سالهای گذشته در باغ بهشت امامزاده عبدالله و شاهراده حسین برنامه های شاخص را خواهیم داشت.

 

وی با اعلام خبر افتتاح سالنی در باغ بهشت جهت برگزاری مراسمات مذهبی افزود:  این سالن با زیربنای 1800 متر افتتاح خواهد شد.

 

*حضور قاری مصری در همدان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه  جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در 36 بقعه استان برگزار خواهد شد افزود: چند مراسم ویژه دیگر از جمله  محفل انس با قران با حضور قاری مصری در 26 خرداد در ساعت 5 بعداظهر در حسینیه امام خمینی (ره) خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح وقف قرآن کریم افزود: با توجه به اینکه نیاز است فرهنگ وقف در سطح کشور گسترش پیدا کند مردم دوست دارند از وقف عقب نمانند به همین منظور سازمان اوقاف طرح وقف مصحف شریف را آغاز کرده است.

 

حجت الاسلام کاروند خاطر نشان کرد: هم اکنون سایر ادیان الهی در جهت ترویج کتاب های خودشان گام هایی برداشته اند و سازمان اوقاف هم در این زمینه فعالیتهای خود را آغاز نموده است.

 

وی به تشریح این طرح پرداخت و افزود: اجرای این طرح به این صورت است که برنامه ریزی شده سازمان اوقاف کشور فقط  50 درصد هزینه چاپ را از واقفان  دریافت  و در ابتدای قرآن مشخصات واقف ثبت و هر کسی با یک وقف میتواند به وقف کمک ،چرا که بهترین ورود وقف با قرآن است.

 

*اجرای طرح های ترویج سبک زندگی قرآنی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان یکی  دیگر طرح های اجرایی توسط سازمان اوقاف را ترویج سبک زندگی قرآنی با توجه به بیانات رهبری اعلام و افزود: با توجه به بیانات رهبری در خصوص سبک زندگی قرآنی که از مولفه های سبک زندگی اسلامی قرار دادند سازمان اوقاف با استفاده از طراحان مطرح کشوری در سطح معابر ضهر طراحی هایی را انجام داده است.

 

وی با اعلام خبر تشکیل اداره ای تحت عنوان اداره قرآنی در سازمان اوقاف افزود: این اداره در استان همدان شامل یک رییس اداره قرآن و 2 تا کارشناس می باشد که به چارت قرآنی اداره اوقاف اضافه شده اند.

 

حجت الاسلام کاروند در پایان با انتقاد از اینکه ظرفیت بقاع از طرف مسئولین فرهنگی نادیده گرفته میشود خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولین به بقاع متبرکه شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان