اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. خرداد 1396 - 22:42   |   کد مطلب: 25361
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه تغییر سبک زندگی نتیجه بی‌توجهی مسوولان به فرهنگ است گفت: متاسفانه برخی از مسوولان به حوزه فرهنگ بی‌تفاوت هستند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان

به گزارش صبح الوند، سعید گلستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه فقر و فاصله طبقاتی یکی از عوامل اصلی در بروز ناهنجاری در جامعه است اظهار کرد: زمانی که فرد نمی‌تواند دسترسی به امکانات اولیه و فرصت‌های شغلی مناسب داشته باشد در نتیجه دست به اقدامات خشونت‌آمیز می‌زند که یک نمونه آن ارتکاب قتل‌های هولناک در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه عدم توجه به نیازهای مادی و معنوی جنبه روانی فرد را به سمت انتحار اجتماعی در جامعه سوق می‌دهد افزود: به کار بردن خشونت سبب ناکامی فرد در اهداف خود می‌شود. 

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه آمار دقیقی در زمینه قتل در جامعه وجود ندارد خاطرنشان کرد: درصد بالایی از آسیب‌های اجتماعی مربوط به مسائل مربوط اقتصادی و بخشی دیگر مربوط به مسائل فرهنگی‏ اخلاقی و سایر موارد است با این حال نمی‌توان یک جنبه را به عنوان عامل اصلی تلقی کرد اما عموما عامل فقر و فاصله طبقاتی و عدم توسعه عدالت اجتماعی و عدم شغل مناسب باعث بروز ناهنجاری‌هایی از جمله قتل در کشور می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه زمانی که در پاره‌ای از مسائل از جمله مسائل اقتصادی در جامعه دچار افت و خیز می‌شویم به تناسب آن نیز آمارها و ناهنجاری‌های اجتماعی تغییر می‌کند یادآور شد: این مهم نشان از تاثیر مستقیم پاره‌ای از مسائل بر روی جرائم اجتماعی دارد.

 

گلستانی با اشاره به اینکه دستگاه قضا آسیب‌شناسی و اقدامات آموزشی در این زمینه صورت داده است گفت: این مهم نیاز به هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف در راستای پیشگیری از جرائم دارد که از جمله آن همکاری آموزش و پرورش و همکاری نخبگان را نمی‌توان نادیده گرفت.

 

وی با بیان اینکه در ماه رمضان به دلیل آنکه فضای معنوی در جامعه پررنگ‌تر از ماه‌های دیگر در جامعه احساس می‌شود به مراتب ارجاع پرونده در حوزه‌‎های مختلف به دادگستری نیز کاهش پیدا می‌کند افزود: در ماه رمضان کاهش 10 درصدی جرائم را شاهد هستیم.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه در شرایط حاضر ما در یک جنگ فرهنگی با دشمن به سر می‌بریم خاطرنشان کرد: جبهه کفر با القای تفکر غرب‌گرایانه خود به دنبال نشان دادن زرق و برق‌های مادی است و لذت‌گرایی را به عنوان اصلی‌ترین انگیزه برای انسان معرفی می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از صاحبان فکر و اندیشه معتقدند انسان‌ها در یک دوره زمانی 20 تا 40 سالگی تمایل بیشتری به لذت‌گرایی و مسائل پیرامون آن دارد تصریح کرد: جبهه کفر با دامن زدن به این مسئله و با در اختیار گرفتن شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای و با اقدامات برنامه‌ریزی شده به دنبال پیاده‌سازی اهداف خود هستند.

 

گلستانی با تاکید بر اینکه افراد زمانی که لذت معنویت را نچشیده باشند به سمت لذت‌های دنیوی گرایش پیدا می‌کنند افزود: در نهایت حرکت کردن در این مسیر چیزی جز پوچی برای فرد در بر ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه وظیفه افرادی که در حوزه فرهنگ به کار مشغولند به مراتب باید دو برابر سایر افراد باشد اظهار کرد: برای دست یافتن به اهداف فرهنگی بلندمدت و برنامه‌دار در گام نخست مسوولان فرهنگی باید اعتقاد به روش مبارزه با مسائل و مشکلات فرهنگی را داشته باشند تا بتواند برنامه‌ها موثر واقع شود ولی متاسفانه برخی به این حوزه بی‌تفاوت هستند.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه اگر مسوولان به حوزه فرهنگ بی‌توجه باشند یکی از آسیب‌های آن تغییر سبک زندگی مردم و افزایش آمار طلاق در کشور است گفت: فرزندان طلاقی که از این خانواده‌ها باقی می‌مانند در آینده فرد و جامعه را با مشکلاتی جدی مواجه می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه آسیب‌هایی چون عدم رعایت مسائل اخلاقی می‌تواند به شیوع بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی دامن بزند یادآور شد: مسوولان فرهنگی باید توانایی ایجاد برنامه‌های فرهنگی در سطوح مختلف برای سنین مختلف از تحصیلکرده تا بازاری را داشته باشند.

 

گلستانی با تاکید بر اینکه متاسفانه برنامه‌ریزی منظمی در بخش فرهنگی وجود ندارد افزود: کارهای زیادی صورت گرفته ولی چون بازتاب آن بلندمدت نیست در نتیجه موفقیت‌آمیز نیست و به صورت مقطعی مشکلات را درمان می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان