اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. خرداد 1396 - 22:39   |   کد مطلب: 25349
جایزه بهترین نمایش از نگاه منتقدین دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ترکیه ، به تئاتر رویای کاغذی به کارگردانی رضا فقیهی از ایران اختصاص یافت.

به گزارش صبح الوند، دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ترکیه در حالی از بیستم تا بیست و ششم می در شهر اسکیشهیر این کشور برگزار شد که  نمایش «رویای کاغذی» به عنوان تنها نماینده ایران به نویسندگی و کارگردانی رضا فقیهی از شهرستان ملایر در این جشنواره حضور یافت.  

در همین راستا  کارگردان این نمایش در گفت و گو با ما اظهارکرد: در این دوره از جشنواره گروه هایی از کشورهای متعدد از جمله ترکیه، آلمان، پرتغال، ژاپن، اسپانیا، فرانسه، بلغارستان، ایتالیا و ایران  حضور داشتند که از بیست تا بیست شش مِی ( 30  اردیبهشت تا 5 خردادماه )  با هم به رقابت پرداختند.

رضا فقیهی گفت: در روز پایانی و مراسم اختتامیه این جشنواره هم جایزه بهترین نمایش از نگاه منتقدین هم به نمایش «رویای کاغذی» ما اختصاص داده شد.

سرپرست گروه تئاتر الف مثل احساس که مدتی است در تهران مشغول به فعالیت است، افزود: این جایزه که در واقع تندیس این جشنواره است بر اساس نظرات منتقدین در مورد آثار راه یافته به این دوره از جشنواره بوده که به لطف خداوند برای نمای « رویای کاغذی» و نماینده ایران اختصاص داده شد. 

وی با اشاره به اینکه نویسنده متن و کارگردان این نمایش برعهده خودم  است، افزود: در این کار بازیگرانی همچون فاطمه اکبری، مرجان آقا نوری، مهران بیاتی، حامد آقا نوری حضور داشته که مرجان خرسند به‌ عنوان دستیار کارگردان ، طراح صحنه وسازنده اسلاید  همچنین محود زندوکیلی به عنوان مسوول روابط عمومی و مترجم با گروه همکاری دارند. 

فقیهی با اشاره به روند پذیرش نمایش «رویای کاغذی» در جشنواره ترکیه گفت: این نمایش در سال 1393 تولید شد و پس از اجرای عمومی در ملایر متقاضی شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شد که پس از ارزیابی هیئت انتخاب به این جشنواره راه یافت و موفق به دریافت جایزه تقدیر در کارگردانی گردید و امسال هم موفق به شرکت در جشنواره ترکیه شد.

 لازم به ذکر است که رضا فقیهی متولد 20 فروردین 1361 در ملایر  و فارغ التحصیل رشته فیلم‌سازی جامع مقطع کاردانی بوده و تاکنون سابقه فعالیت متعددی از جمله بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی تئاتر را در کارنامه هنری خود دارد. 
انتهای پیام/ 91/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان