اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. خرداد 1396 - 8:15   |   کد مطلب: 25303
معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان:
قيمت خريد گندم در سال جاري 1300 تومان است/ از افزايش قيمت گوشت قرمز جلوگيري شود
معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان قيمت خريد گندم در سال جاري را يک‌هزار و 300 تومان دانست و گفت: اين مبلغ نويد خوبي براي کشاورزان در بحث خريد گندم است
معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان

به گزارش صبح الوند، رضا زماني در کارگروه امور اقتصادي و توليدي بخش کشاورزي شهرستان همدان، با اشاره به حماسه‌‌آفريني مردم در انتخابات،‌ اظهار کرد: مردم با حضور حداکثري خود نشان دادند هميشه در صحنه حضور دارند و بلوغ و رشد فکري در جامعه شکل گرفته است.

وي در ادامه به خريد گندم طي سال‌هاي گذشته اشاره کرد و گفت: 247 هزار و 670 تن، 7 هزار و 80 تن، 152 هزار و 686 تن، 315 هزار و 846 تن، 306 هزار و 965 تن ميزان خريد گندم به ترتيب از سال 90 تا سال 94 در سراسر استان بوده است.

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان بيان کرد: 533 هزار و 448 تن ميزان خريد گندم استان در سال گذشته بوده است که نسبت به سال 92 افزايش چهار برابري داشته و رشد خوبي را در ميزان خريد گندم در استان داشتيم.

وي با بيان اينکه سال گذشته در استان 533 هزار تن گندم خريداري و 679 ميليارد تومان به کشاورزان پرداخت شد، افزود: سال گذشته در شهرستان همدان 45 هزار و 163 تن گندم خريداري شده و بالغ بر 60 ميليارد تومان به کشاورزان پرداخت شد.

زماني قيمت خريد گندم در سال جاري را يک‌هزار و 300 تومان دانست و تصريح کرد: اين مبلغ نويد خوبي براي کشاورزان در بحث خريد گندم است.

وي با اشاره به چند نکته در بحث خريد گندم، يادآور شد: از هم‌اکنون بحث تأمين اعتبار و پرداخت هزينه به کشاورزان از طريق بانک کشاورزي پيگيري شود؛ استان همدان با توجه به وضعيت جغرافيايي جزو استان‌هاي آخر در خريد گندم است.

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان خاطرنشان کرد: ليست انبارها بايد تا پانزدهم خردادماه به اداره غله ارائه شود و حمل گندم نيز تسهيل شود تا مشکلي در اين خصوص نداشته باشيم.

وي با بيان اينکه قيمت کنوني خريد گندم با خريد تضميني اختلاف دارد، ادامه داد: اين اختلاف قيمت از سوي دولت به منظور تقويت بنيه کشاورزان در نظر گرفته شده که بايد در اين خصوص از سودجويي عده‌اي جلوگيري شود.

زماني با تأکيد بر اينکه در خصوص بارنامه و صدور بار نيز بايد جانمايي توسط حمل و نقل و پايانه‌ها مشخص شود،‌ اظهار کرد: مراکز خريد و صدور بارنامه نيز بايد به کشاورزان،‌ بخشداري‌ها و دهياري‌ها اطلاع‌رساني شود.

وي با بيان اينکه در خصوص تنظيم بازار و مايحتاج عمومي مردم مشکلي نداريم و انبارها پر است،‌گفت: گوشت و مرغ منجمد و برنج موجود است و در برگزاري نمايشگاه ضيافت با استقبال خوب ‌مردم مايحتاج عمومي مردم در نمايشگاه عرضه شد.

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان بيان کرد: در بحث گوشت قرمز و افزايش قيمت آن نارضايتي‌هايي وجود دارد که بايد نهادهاي مربوطه از جمله اصناف در اين خصوص ورود کرده و از سودجويي سودجويان در اين خصوص جلوگيري شود.

توزيع مرغ منجمد و برنج در فروشگاه‌هاي همدان

رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نيز گفت: توزيع برنج و مرغ منجمد در تعدادي از فروشگاه‌ها از جمله فروشگاه رفاه، ‌اتکا،‌ فرهنگيان،‌ تعاون روستايي و جهاد کشاورزي، آغاز شده است.

عليرضا شجاعي با اشاره به همکاري با جهاد کشاورزي در صدور حواله برنج، اظهار کرد: عملکرد و تأثير برگزاري نمايشگاه ضيافت در ارائه مايحتاج مردم راضي‌کننده بود.

وي به توزيع برنج و مرغ منجمد در فروشگاه‌هاي رفاه، ‌اتکا،‌ فرهنگيان،‌ تعاون روستايي و جهاد کشاورزي اشاره کرد و گفت: مرغ منجمد با قيمت 5 هزار و 560 تومان و مرغ گرم با قيمت 6 هزار و 500 تومان توزيع مي‌شود، ضمن اينکه در صورت ايجاد شرايط خاص توزيع نيز گسترش مي‌يابد.

رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بيان کرد: برنج تقاضاي بالاتري دارد و با قيمت هر کيلو  2 هزار و 700 تومان به دست مصرف‌کنندگان مي‌رسد.

وي در خصوص قيمت زولبيا و باميه در ايام ماه مبارک رمضان، ‌افزود: مقرر شد زولبيا و باميه با توجه به عدم تغيير مولفه‌هاي توليد به قيمت سال قبل به فروش برسد؛ در قيمت نان و گرده نيز تغييري نداريم.

مدير تعاون روستايي شهرستان همدان نيز با اشاره به تشکيل يک مرکز کميسيون اصلي و چهار مرکز فرعي، تصريح کرد: حدود 20 هزار تن گندم مازاد را سال گذشته تحويل گرفتيم که نسبت به سال 94، افزايش خريد 53 درصدي را داشتيم.

مسعود سعيدي به اعلام 9 انبار با ظرفيت فضاي انبار 14 هزار تن طي امسال اشاره کرد و‌ يادآور شد: سال گذشته مشکل پيمانکار داشتيم و درخواست دارم حمل به مناقصه گذاشته شود تا پيمانکار قوي در اين خصوص ورود کند.

وي با بيان اينکه امسال يک انبار براي خريد جو در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: قيمت خريد جو در سال جاري يک‌هزار و 30 تومان است.

بخشدار شراء نيز با تأکيد بر اينکه سال گذشته در بحث جو ناهماهنگي‌هايي بود که البته رفع شد و پرداخت‌ها انجام شد، ادامه داد: امسال با مديريت مناسب نواقص برطرف مي‌شود.

ابراهيم مولايي افزود: باند فرودگاه جاي خوبي براي ذخيره است اما بايد در خصوص احتمال بارندگي‌ها نيز توجه شود که با توجه به وجود هشت مکان ديگر بعيد مي‌دانم به باند فرودگاه نياز باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان