اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. خرداد 1396 - 8:10   |   کد مطلب: 25196
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: اقامه نماز مغرب و عشا بعد از افطار از کیفیت بیشتری برخوردار است.
طرح پیشنهادی ستاد اقامه نماز استان همدان به روزه‌داران

به گزارش صبح الوند، سیدمرتضی حسنی‌حلم در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: از آنجا که اقامه نماز مغرب و عشاء پس از افطار می‌تواند همراه با ارائه مطالب تربیتی، احکام، مناجات و ... همراه باشد بنابراین پیشنهاد می‌شود در ماه مبارک رمضان امسال، روزه‌داران ابتدا افطار کنند و پس از گذشت 50 دقیقه برای برپایی نماز و بهره‌گیری از مطالب آموزشی و تربیتی به مساجد بروند.

 

وی تصریح کرد: همه می‌دانیم با توجه به روزهای طولانی خرداد و گرمای هوا در این ایام، روزه‌داران در ساعات پایانی روزه‌داری بسیار کسل و بی‌حال می شوند و بدون شک پس از اقامه نماز مغرب و عشاء پیش از افطار گنجایش بهره‌گیری از مطالب آموزشی، تربیتی، اخلاقی و احکام ندارند.

 

حسنی‌حلم عنوان کرد: اقامه نماز در مدت زمان معینی پس از افطار از کیفیت بیشتری برخوردار بوده و بدون شک روزه‌داران با انگیزه و فرصت بیشتری از دعا، احکام و مطالب تربیتی استقبال خواهند کرد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه این طرح در بسیاری از استان‌های کشور در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، تأکید کرد: در برخی از روستاهای استان همدان نیز نماز مغرب و عشاء پس از افطار با شور و کیفیت بیشتری برپا می‌شود.

 

وی از برگزاری نماز مغرب و عشاء در پارک‌های سطح شهر خبر داد و گفت: در ایام ماه رمضان اقامه نماز صبح، ظهر و مغرب و عشاء در بیشتر مساجد استان حتی مساجد روستاهایی که روحانی ندارند، هم برگزار می شود.

 

حسنی‌حلم درباره تعداد مبلغان اعزامی به مساجد سطح استان  گفت: اعزام مبلغ بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است که بدن شک در ماه مبارک مبلغانی را اعزام خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان