اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. خرداد 1396 - 22:48   |   کد مطلب: 25187
در آستانه ماه رمضان و همزمان با دهه نکو‌داشت مساجد
بقاع متبرکه و مساجد همدان غبارروبی می‌شوند
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: همزمان با دهه نکو‌داشت مساجد از ۲۷ اردیبهشت تا پنجم خردادماه برای پذیرایی از روزه‌داران بقاع متبرکه و مساجد سطح شهرستان همدان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.
بقاع متبرکه و مساجد همدان غبارروبی می‌شوند

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: همزمان با دهه آخر ماه شعبان غبارروبی مساجد و بقاع متبرکه در سطح شهرستان همدان با حضور گروه‌های مختلف مردم برگزار می شود.

وی افزود: همزمان با دهه نکوداشت مساجد از 27 اردیبهشت تا پنجم خردادماه غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و مساجد سطح شهرستان با هدف آمادگی برای پذیرایی از روزه‌داران انجام می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به غبارروبی 66 امامزاده شاخص و مساجد بزرگ در این ایام بیان کرد: کار غبارروبی، عطرافشانی و نظافت مساجد از سوی خادمین و هیئت امنای مساجد و مردم انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: اعزام روحانیون مبلغ به بقاع متبرکه برای پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی خیمه‌های معرفت برگزاری نماز جماعت و محافل انس با قرآن کریم، برگزاری کلاس احکام و پاسخگویی به پرسش‌های شرعی از دیگر مهمترین برنامه‌های فرهنگی اوقاف در ماه مبارک رمضان است.

حسینی تصریح کرد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های مذهبی در سطح بقاع متبرکه سراسر این شهرستان برگزار می‌شود و قرائت ادعیه و زیارت‌نامه ماه رمضان، قرائت قرآن و ختم قرآن، ویژه برنامه شب‌های قدر، افطار روزه‌داران و غیره پیش‌بینی شده است.

وی فعالیت مبلغان در راستای ترویج فرهنگ وقف در ایام ماه مبارک رمضان را از دیگری برنامه‌های اولویت‌دار دانست و گفت: همدان از شهرهای موقوفه‌خیز کشور به شمار می‌آید ترویج و نهادینه فرهنگ وقف بر توسعه و رفع محرومیت نقش بسزایی دارد و مقابل نیز اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش نیز سرلوحه امور قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان