اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. ارديبهشت 1396 - 23:23   |   کد مطلب: 25168
جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند مطرح کرد
اختصاص ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح محله پاک در نهاوند
جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: طرح «محله پاک» سال ۹۵ در مناطق آلوده به مواد مخدر شهرستان نهاوند اجرا شده است و امسال نیز ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات سپاه ناحیه نهاوند برای اجرای این طرح اختصاص پیدا کرد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند

به گزارش صبح الوند، حمید پور مهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در نهاوند اظهار داشت: طرح « محله پاک» در مناطقی که بیشترین آلودگی به مواد مخدر را دارند اجرا شده است و این طرح در راستای شناسایی و مبارزه با قاچاقیان عمده، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر با استفاده از ظرفیت‌های این مناطق است.

وی تصریح کرد: یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی که امروزه هم بحث فرهنگ و هم بحث امنیت اجتماعی را با فشار و تنش مواجهه کرده است بحث اعتیاد و مواد مخدر است.

پورمهدی افزود: متأسفانه امروزه مواد مخدر خیلی آسان در دسترس نوجوانان و جوانان ما قرار گرفته است و البته بحث مبارزه و مقابله با مواد مخدر و اعتیاد یک بحث چند وجهی است و نیاز به موارد مختلفی دارد.

وی تأکید کرد: بحث مبارزه با مواد مخدر در صورتی که به صورت پیگیر و دامنه دار باشد و در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود نتیجه خواهد داشت و تلاش هایی که در این زمینه انجام شده است باید به نوعی هماهنگ با هم باشند تا نتیجه مثبت و بهتری داشته باشند.

پورمهدی بیان کرد: برای اجرای طرح «محله پاک» ما یک بررسی در سطح شهرستان نهاوند انجام داده ایم و طبق این بررسی مناطقی را که بیشترین آلودگی به مواد مخدر را در سطح شهر و روستا داشتند را شناسایی کردیم و طبق بررسی های صورت گرفته منطقه پای قلعه، دوخوهران و شیخ منصور به عنوان آلوده ترین مناطق شهرستان شناسایی شدند و طرح «محله پاک» را در این مناطق اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در بهمن ماه سال گذشته این طرح در سه منطقه از شهر نهاوند آغاز شد و 400 میلیون ریال برای اجرای این طرح هزینه شد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار داشت: از آغاز شروع این طرح تاکنون 25 نفر معتاد در این مناطق شناسایی و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند که به این افراد کارت شناسایی و بنا به نیازشان به آن‌ها و خانواده‌هایشان خدماتی از قبیل کلاس‌های آموزشی و پیشگیری از اعتیاد، خدمات پزشکی و کمک‌های نقدی و کالایی و غیره ارائه می‌شود.

پورمهدی تصریح کرد: از هنگامی که این طرح در این محله‌ها آغاز شده است مردم این مناطق استقبال خوبی از این طرح داشته‌اند ولی متأسفانه ما امکانات محدودی داریم و اداراتی مانند شبکه بهداشت، بهزیستی و غیره که باید با ما همکاری داشته باشند، همکاری لازم را ندارند.

وی تأکید کرد: در اجرای طرح محله پاک افرادی را به عنوان رابط در محلات معرفی کرده‌ایم و همچنین افراد معتادی که در این محلات شناسایی و به کمپ‌ها معرفی شده‌اند بعد از پاک شدن این افراد را رصد می‌کنیم تا هنگامی که این افراد به زندگی عادی برگردند.

پورمهدی افزود: در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی بحث مواد مخدر یک مغوله حساس و مهم است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد چرا که ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی در بحث مواد مخدر قرار دارد و در این زمینه باید بیشتر به سمت پیشگیری و آموزش برویم.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان داشت: با همکاری ناجا فروشندگان اصلی، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر در این محلات و همچنین معتمدین، افراد برجسته و ظرفیت های این مناطق را شناسایی کردیم.

پورمهدی عنوان کرد: این محلات دارای ظرفیت‌های زیادی از قبیل مساجد، امام زاده، مدرسه، افراد برجسته هستند که با برنامه‌ریزی و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم طرح «محله پاک» را در این مناطق اجرا کنیم.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح محله پاک با قاچاقچیان عمده، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر که شناسایی شده اند قطعا برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در ادامه به برنامه های طرح «محله پاک» اشاره کرد و گفت: در این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله نصب بنر، توزیع بروشور، فیلم های آموزشی، برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی برای اقشار مختلف در مورد سبک زندگی و مهارت‌های زندگی در مقابله با اعتیاد، ایجاد کانال محله پاک در فضای مجازی و بحث معنویت افزایی از طریق فعال سازی مساجد و امام زاده‌های این مناطق برگزار می‌شود.

پورمهدی تصریح کرد: بحث ارشادی برای معتادان پرخطر، ایجاد پایگاه‌های مشاوره‌ای و معرفی آنها برای مراجعه افراد، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و هنری برای ایجاد شور و نشاط در این مناطق، ایجاد بخش‌های علمی، تحقیقاتی و نظر سنجی از طریق توزیع پرسشنامه به صورت هر دو ماه یکبار در مورد اثر بخشی این طرح از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شوند.

وی افزود: بحث مهارت افزایی و ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان اعتیاد از جمله مباحث مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای در این بخش استفاده کنیم و این بحث نیز در این طرح اجرا می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: برای اجرای این طرح به هماهنگی و همکاری همه مسئولان و ارتباط فکری همه کسانی که در این زمینه تجربیاتی دارند نیاز داریم تا ان شاءالله بتوانیم به نتیجه مثبتی در اجرای این طرح برسیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان