اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1396 - 15:23   |   کد مطلب: 25111
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با انتقا داز صحبت برخی کاندیداها که اسلام را لیبرالیسم دانسته اند شناختی از الفبای دینی ندارند افزود: مردم همدان در خصو.ص این اظهارات نظر نباید سکوت کنند و باید از آنها دلیل بخواهند.

به گزارش صبح الوند،در جلسه ای که تحت عنوان مناظره انتخابات ریاست جمهوری  در دانشگاه آزاد همدان برگزار شده بود   دبير حزب مردم سالاري  همدان و کاندیدای شورای شهر ، جواد گیاه شناس بیان کرده است که پیامبر اکرم سکولار بود و اسلام همان لیبرالیسم است.

 

 

 

در پاسخ به این صحبت ها عضو مجلس خبرگان و مدیر حوزه عمیه استان همدان در گفتگو با صبح الوند با بیان اینکه کسانی می توانند در این خصوص نظر دهند که مشخصات علمی خاصی داشته باشند افزود: باید آن کسی که این حرف را میزند به مسائل اسلامی متخصص باشد،

 

*کسی که علوم سیاسی خوانده نمی تواند راجع به مسائل دینی نظر دهد

وی با بیان اینکه کسی که رشته علوم سیاسی خوانده نمی تواند در این خصوص نظر دهد تاکید کرد: آیا کسی که رشته سیاسی خوانده اسلام شناس است؟ آیا مراجع بزرگی  که یک عمر تمام وقتشان را برای معرفی و شناخت اسلام در بعد عقاید، اخلاقی، احکام صرف کردند و به اصطلاح مجتهد این رشته هستند باید تشخیص بدهند پیغمبر اکرم (ص) سکولار بوده یا کسی که علوم سیاسی خوانده است؟

 

آیت الله موسوی اصفهانی  اظهار کرد: بنابراین اظهار نظر در مسائل اسلامی آن هم نسبت دادن آن به پیغمبر اکرم(ص) کار اشتباهی است.

 

وی تاکید کرد: اظهار نظر کردن و اسلام رادر چارچوب فکری خودمان تعریف کردن خلاف کارشناسی است و در هر رشته ای متخصص آن بایدنظر دهد.

 

عضو مجلس خبر گان رهبری  عنوان کرد: پیغمبر اکرم در تمام مسائل سیاسی، اعتقادی، معنوی و مسائل مادی اظهار نظر کرده و نه تنها اظهار نظر بلکه  تشکیل حکومت اسلامی برای رهایی از دست ابوجهل ها  داده است.

 

وی باذکر این سئوال که اگر به نظر پیغمبر اکرم مسائل دینی از مسائل سیاسی جدا بود  این همه جنگ می کردند  افزود: پیغمبر ما جنگ احد،  خندق داشته  آیا این جدایی دین از سیاست است.

 

*این افراد پیغمبر اکرم(ص) را نمی شناسند

مدیر  حوزه علمیه استان همدان  با ابیان اینکه افرادی که در این زمینه نظر می دهند از الفبای دینی شناختی ندارند افزود: آیا این فرد  پیغمبر را شناخته است.

 

وی با بیان اینکه در قران هم شیوه پیغمبر اکرم(ص) ذکر شده است افزود: در قرآن و هم شیعه و سنی هم شیوه پیغمبر را نوشتند مراقب باشید  این تهمت ها را به دین نزنید اگر نظر خودشان است این نسبت را به دین و خدا و پیغمبر نبندید از خدا بترسید.

 

 عضو مجلس خبرگان رهبری با در خواست از دانشجویان مبنی بر سکوت نکردن در خصوص چنین مسائلی افزود: من از دانشجویان و طلاب بزرگوار و مردم در صحنه سیاست استان همدان و سرتاسر کشور تقاضا می کنم از این حرفها  رد نشوند از آنها بخواهند دلیل بیاورند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان