اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1396 - 2:33   |   کد مطلب: 25063
نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی غرب موصل ضمن تسلط بر مناطق جدید، حلقه محاصره داعش را در محله های باقیمانده تحت اشغال تکفیری ها تنگ تر کردند.
اخبار نبرد موصل

به گزارش صبح الوند، به نقل از النهرین، حشد شعبی عراق با صدور بیانیه ای از آزادسازی روستاهای ام حجاره و مغیر العبد در شرق القیروان در عملیات حشد شعبی عراق خبر دادند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مردمی بیش از ۴۰ خانواده که داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کرد را از یوغ تکفیری ها نجات داده اند.

بر اساس بیانیه نیروهای مردمی عراق، این نیروها موفق به آزادسازی جاده ارتباطی قیروان به البعاج در غرب و قیروان به سنجار در شمال شدند.

نیروهای حشد شعبی در حال پیشروی به سوی اهداف از پیش تعیین شده هستند.

 ساعاتی قبل نیز روستاهای «تل حائط» در شمال شرق منطقه القیروان و  «محمد زاید» در جنوب القیروان و  «هزیل» در شرق القیروان و «تل بنات» در شمال القیروان از دیگر مناطقی بود که از یوغ تروریست های داعش آزاد شد.

در همین حال حیدر المطوری فرمانده نیروهای ویژه تکاور عراق گفت: منطقه الهرمات به طور کامل به کنترل نیروهای عراقی درآمده است.

وی افزود: نبرد موصل طی روزهای تمام خواهد شد و سه منطقه دیگر بیشتر باقی نمانده است که به زودی از لوث داعش آزاد خواهد شد.

از سوی دیگر رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای پلیس داعشی ها را در محله الاقتصادیین و ۱۷ تموز در غرب موصل به محاصره درآورده اند. استحکامات داعش در این مناطق زیر آتش سنگین سلاح سنگین و میان برد و پهپادها قرار دارد و این مقدمه ای برای عملیات گسترده برای بازپس گیری آن است.

وی افزود: نیروها موفق به پاکسازی مناطق آزادشده از لوث داعش شده اند. در محورهای باب الطوب، الفاروق و باب جدید نیز نیروهای ما در راستای تضعیف داعش حرکت می کنند و آرام آرام به سوی مسجد النوری در حرکت هستند.

از سوی دیگر عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم اعلام کرد: نیروهای لشگر شانزده پیاده موفق به آزادسازی حاوی الکنیسه به طور کامل از لوث داعش در غرب موصل شدند.

وی افزود: نیروهای عراقی بر کرانه غربی و جنوبی رود دجله مسلط شدند.

عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم از آزادسازی محله الهرمات الثالثه در کرانه راست موصل خبر داد.

وی افزود: نیروهای پلیس و ارتش عراق موفق به آزاد سازی الهرمات الثالثه شدند.

رشید یارالله تاکید کرد: نیروهای واکنش سریع پلیس، نیروهای لشگر ۳۴ زرهی و تیپ ۷۳ لشگر پانزده پیاده موفق به آزاد سازی این محله شدند.

وی به نزدیک شدن نیروهای عراقی به محله ۱۷ تموز که از محله های مهم غرب موصل محسوب می شود، خبر داد.

این درحالی است که نیروهای عراقی در اطراف مسجد النوری در محله الموصل القدیمه پیشروی هایی داشتند که این پیشروی ها با توجه به موانع موجود از جمله جمعیت این محله به آرامی صورت می گیرد.

از سوی دیگر پلیس عراق مناطق الهرمات و خیابان شصتم را در موصل از مین های داعش پاکسازی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان