اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. ارديبهشت 1396 - 23:27   |   کد مطلب: 25018
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکنون آن گونه که باید اجرایی نشده و اهداف مطلوب آن محقق نشده است گفت: متاسفانه شاهد واردات بی‌رویه کالا به کشور هستیم

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام مرتضی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چندی پیش با صراحت فرمودند که اقتصاد مقاومتی آن گونه که باید و شاید در کشور اجرایی نشده و حوزه اقتصاد کشور با چالش روبه‌رو است.

وی بیان کرد: اکنون دولتمردان باید عبور از رکود اقتصادی را هدف اصلی در فعالیت‌های اقتصادی قرار دهند نه آن که کنترل تورم حتی به قیمت واردات بی‌رویه را هدف اصلی خود قرار دهند.

موحدی با اشاره به اینکه اگر هدف اصلی دولت کنترل تورم حتی به قیمت واردات بی‌رویه باشد نتیجه آن رکود اقتصادی، مشکل در چرخه تولید کشور و معیشت مردم است تصریح کرد: اکنون شاهد واردات بی‌رویه کالا از کشورهای خارجی، وضع مالیات‌های سنگین و کم توجهی به بحث تولید داخلی هستیم.

وی اظهار داشت: این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بر قابل مشاهده و محسوس بودن اقدامات و فعالیت‌های مسئولان برای مردم تاکید کردند و خواستار احساس مسئولیت همه مسئولان در قبال مسائل معیشتی و فرهنگی جامعه شدند.

امام جمعه تویسرکان برخی از سیاست‌های اقتصادی که اکنون اجرایی می شود را از مولفه های اقتصاد ریاضتی دانست و خاطر نشان کرد: باید به دنبال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات داخلی، تکیه بر توانمدی‌های داخلی و جلوگیری از واردات بی رویه باشیم نه اجرای اقتصاد ریاضتی.

وی افزود: اکنون بزرگترین خدعه نظام سلطه جهانی، آمریکا و اروپا، راه اندازی جنگ اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران است که با ابزاری همچون واردات بی رویه کالا، قاچاق گسترده کالا و کم توجهی به بحث تولید داخلی به آن دامن زده می‌شود.

موحدی همچنین با اشاره به لزوم ایستادگی، اقتدار و مقاومت مومنین در برابر کافران و نظام سلطه جهانی بر اساس آیات صریح قرآن کریم گفت: مسئولان کشور پس از مذاکره با 5+1 و برجام باید با مراقبت و حساسیت بیشتری اقدامات دشمنان را رصد کنند زیرا بر اساس اصول قرآنی سردمداران کفر و ظلم اهل خدعه و نیرنگ بوده و قابل اعتماد نیستند.

وی گفت: قرآن کریم از مومنین می‌خواهد در مقابل کفار با شدت برخورد کنند و ضمن مخالفت با خواسته‌های آنها در مقابله با دشمنان با روحیه جهاد کبیر بایستند.

موحدی اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر آمریکا برجام را پاره کند، ما آن را آتش می زنیم، برگرفته از منطق قرآنی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان