اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1396 - 21:35   |   کد مطلب: 24968
مدیر کل سازمان ورزش و جوانان استان همدان:
برگزاری 56 برنامه در حوزه ازدواج جوانان در سال جاری
مدیر کل سازمان ورزش و جوانان استان همدان از برگزاری و اجرای 56 برنامه در حوزه ازدواج در طی امسال در همدان خبر داد.
مدیر کل سازمان ورزش و جوانان استان همدان

به گزارش صبح الوند،منعم به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و هفته جوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  از 16 تا 22 اردیبهشت ماه به نام هفته جوان نامگذاری شده است که در این هفته قرار است برنامه های متنوع به مناسبت هفته جوان توسط سازمان جوانان برگزار شود.

 

وی در خصوص اجرای برنامه های شاخص در این هفته افزود: امسال جشنواره جوانان و نشاط اجتماعی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در بین جوانان با همکاری سازمان های مردم نهاد در این هفته اجرا می شود.

 

مدیر کل سازمان ورزش و جوانان ادامه داد: قرار است در این هفته 12 برنامه و جشن در 7 نقطه از شهر و همچنین جنگ شادی جوانان در میاده راه بوعلی برگزار شود.

 

منعم در خصوص برنامه ازدواج جوانان توسط سازمان جوانان در سال جاری نیز گفت: در سال جاری 56 برنامه در حوزه ازدواج  اعم از آموزش زوج های جوان، همسان گزینی برای ازدواج، پرداخت وام ازدواج، گلریزان و برنامه بهار زندگی برگزار و پیگیری می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ازدواج و تشکیل خانواده یکی از امور و مهم و حیاتیبرای جوانان است که باید 22 دستگاه ذیربط در این مورد باید همکاری لازم را داشته باشند.

 

منعم در خصوص برنامه های سال گذشته حوزه جوانان بیان کرد: سال گذشته 196 برنامه در حوزه جوانان برگزار شد که نمونه آن اجرای جشن  پیوند آسمانی و 36 جشن و همایش در این خصوص بود.

 

مدیر کل سازمان ورزش و جوانان در مورد آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته نیز تصریح کرد: سال گذشته با 4 هزار طلاق در استان نسبت به سال 94، شاهد کاهش 6 درصدی آمار طلاق و با 17 هزار و 36 مورد ازدواج نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن ازدواج 5 درصد کاهش یافت.

 

وی با بیان اینکه افتتاح بنیان صیانت از خانواده در سال 95 موجب جلوگیری از 100 طلاق شد یادآور شد: سال گذشته مجمع خیرین ازدواج در حوزه فرهنگی و جوانان اتفاق افتاد که در سه جشن گلریزان 250 میلیون برای کمک به ازدواج جوانان کمک شد.

 

منعم  با بیان اینکه در این هفته بلیت بازدید از اماکن دیدنی و سینماها برای جوانان 14 تا 29 سال30 تا 50 درصد تخفیف دارد عنوان کرد: جشنواره بهار زندگی به مناسبت هفته جوان با همکاری انجمن دانشگاه بوعلی سینا در 7 محور برگزار می شود.

 

وی در پایان با اشاره به شعار امسال هفته جوان جوان ایرانی اندیشه اسلامی و نشاط اجتماعی افزود: هم اکنون 7 هزار زوج جوان در نوبت گرفتن وام ازدواج هستند که قرار است تا پایان امسال این وام به متقاضیان پرداخت شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان