اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1396 - 13:31   |   کد مطلب: 24860
دبیر شورای نهاد خدمت همدان با بیان اینکه به عنوان یک نهاد انقلابی از تمام افرادی که به شورا راه می یابند نطالبه کری خواهیم داشت افزود: در خصوص مطالبه گری و شفاف سازی چه از از افرادی که در توسط لیست نهاد خدمت معرفی شده اند و چه از بقیه مطالبات خود را خواهیم داشت.

به گزارش صبح الوند، ؛ به دنبال برگزاری انتخابات شورای شهر  در همدان نهادی تحت عنوان شورای نهاد خدمت متشکل ازنخبگان استان به بررسی صلاحیت افراد ثبت نام کننده در شوراها پرداختند تا براساس معیارهای مدنظر خود لیستی را جهت داشتن یک شورای انقلابی ارائه دهند.

به همین منظور مصاحبه ای با دبیر شورای نهاد خدمت محمدرضاغلامی پاک صورت گرفت.

 

*صبح الوند: دلیل احساس وظیفه و  تشکیل چنین نهادی در این برهه زمانی را بفرمایید؟

غلامی پاک: با توجه به اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب تقریباً مرداد سال 95 پایه و اساس اولیه آن در استان و به‌تبع آن در شهرستان گذاشته شد که به‌عنوان یکی از بهترین تشکل‌های موجود و تشکلی که می‌تواند مطالبات مقام معظم رهبری و مردم از مسئولین مختلف نظام را پیگیری کند و به‌ نوعی این جبهه می‌خواهد صدای مردمی در نزد مسئولین باشد تا بعضی از مسائل و مشکلاتی که در سطح جامعه است و اکثراً  قابل‌حل است حل کند.

 

یکی از عرصه‌هایی که مردم مطالبه دارند بحث انتخابات است همان‌طوری که در صحیفه امام (ره) قیدشده که ایشان می‌فرمایند: من به جرات مدعی هستم مردم ایران از مردم حجاز در عصر رسول‌الله و مردم کوفه در عصر امیر المومنین و اباعبدالله الحسین بهترند و  این جمله استخوان‌داری است و مقام مردم ایران را می‌رساند.

 

اما مردم ایران در بحث انتخابات اطلاعات دقیقی ندارند حالا به هر دلیل توان یا شناخت ندارند  و به همین دلیل ما می‌بینیم انتخابات‌های ما خیلی انتخاب‌های دقیقی از طرف مردم نیست.

 

*صبح الوند: به چه علت جبهه مردمی انقلاب اسلامی در شورای شهر ورود پیدا نکرد؟

غلامی پاک: لذا یکی از عرصه‌هایی که این جبهه باید وارد می‌شد بحث انتخابات بود منتها به خاطر تازه‌کار بودن این تشکل و اینکه این شائبه در بین مردم به وجود نیاید که این جبهه برای انتخابات به وجود آمده قرار بر این شد که جبهه فقط در بحث ریاست جمهوری وارد شود و در بحث شورای شهر ورود با عنوان جبهه پیدا نکند.

 

لذا بر این شدیم یک وحدت و  اتحادی در بین همه نیروهای انقلاب که دغدغه بحث پیگیری مطالبات مردم و تحقق فرامین مقام معظم رهبری رادارند ایجاد و این دغدغه را با تشکیل جلسه‌ای با جمعی از نخبگان شهر بیان کردیم  و آنجا این قضیه را مطرح  و تقریباً در حدود 250 نفر از نخبگان شهرستان دعوت شدند  و اولین مجمع تشکیل شد و در آنجا با رای گیری که از بین مجمع عمومی انجام شد 13 نفر به‌عنوان شورای نهاد خدمت انتخاب شدند .

 

*صبح الوند: عنوان نهاد خدمت را بر چه مبنایی انتخاب کردید:

غلامی پاک: عنوان نهاد خدمت را از فرمایشات مقام معظم رهبری که در بحث تشکیل اولیه شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان فرموده‌اند و گفته‌اند خدا را شکر که نهاد خدمت دیگری شد، برگرفتیم و از شروع حرکت این نهاد مردمی شورای این جبهه جلسات متعددی را برگزار کرد  ازجمله اینکه حضرت ایت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم در مجلس خبرگان در اولین مجمع انتخاب شد نظر وی  گرفته شد و سپس خدمت ایت الله محمدی رسیدیم  و نظرشان را گرفتیم و هر دو بزرگوار از این حرکت استقبال کردند و همچنین در بین  گروه‌های دیگری که به دنبال ارائه لیست بودند در اشکال مختلف ازجمله احزاب مختلف معتمدین محلی و.. .جلسات مختلفی در طول این یک ماه گذشته برگزار شد.

 

 

*صبح الوند:در خصوص ثبت‌نام داوطلبان چه اقداماتی انجام دادید؟

غلامی پاک:در بحث عملی که جهت ارائه لیست باشد کانالی را در فضای مجازی و همچنین در مصاحبه با رسانه‌های مختلف راهکاری را ارائه دادیم و قرار بر این شد کسانی که متقاضی هستند که در لیست نهاد خدمت قرار بگیرند مراجعه و رزومه دهند و اعلام داوطلبی بکنند که این کار  را انجام دادند والان حدود 85 نفر مراجعه و مصاحبه دادند.

 

*صبح الوند: در مصاحبات چه ملاک‌هایی را مدنظر قرار داده بودید؟

 غلامی پاک: موضوع مصاحبات همان مطالبات مقام معظم رهبری و مردم است و معیارها و شاخص‌های انقلابی گری، کارآمدی، تجربه و تخصص همه را مدنظر قراردادیم و با این تعداد مصاحبه کردیم که درنهایت با رأی‌گیری که انجام می‌شود از این تعداد 22 نفر انتخاب می‌شوند که این تعداد به مجمع دوم معرفی و در آنجا با رأی حدود 300 نفر از نخبگان شهرستان این 11 نفر نهایی انتخاب می‌شود و به‌عنوان لیست نهاد  خدمت ارائه می‌شود.

 

*صبح الوند: چه تخصص‌هایی را مدنظر خود در انتخاب قرار داده‌اید؟

غلامی پاک: در نهاد یک سری  شاخص‌ها و معیارهای در بحث انتخاب اصلح داریم و تلاشمان این است که انتخاب اصلح باشد  در این انتخاب صلاحیت‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم تعهد و انقلابی بودن برای خودش یک جایگاهی و تخصص، تجربه و مقبولیت مردمی یک جایگاهی دیگر دارد تمام این‌ها باهم جمع می‌شود امتیازات جمع‌بندی می‌شود و درنهایت آن فرد را به‌طور کاملاً فراجناحی نه اینکه محدود باشد  و  از جناحی خاصی باشد و غافل از اینکه  از کدام گروه است انتخاب می‌شوند.

 

*صبح الوند: بعد از آنکه افراد وارد شورای شهر شدند چه نظارتی و تضمینی بر عملکرد صحیح بر آن‌ها وجود دارد؟

غلامی پاک: در نهاد خدمت اگر دنبال تضمین باشیم فرد در شورا دیگر نظر خودش نیست و همیشه باید نگاه کند ما که لیست دادیم چه می‌خواهیم که این به نظر خیلی صحیح نمی‌رسد در نهاد  تضمین این شکلی نداریم  و فعلاً بحث برای شناسایی و معرفی به شورا است منتها من فکر می‌کنم که برای ادامه راه چون جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک کار ادامه‌داری است  حتماً این مطالبات در قالب جبهه مردمی نیروهای انقلاب از هر مسئولی چه آن‌هایی که ما لیست می‌دهیم رأی بیاورند و چه آن‌کسانی که ما لیست نداده باشیم  و رأی بیاورند برای مال محترم است در مرحله اول از آن پشتیبانی می‌کنیم ولی مطالباتمان هم از آن داریم .

 

 

*صبح الوند: در خصوص جلوگیری از فساد در شورای شهر نظرتان چیست؟

غلامی پاک: مردم اشکالاتی را هم در شورای شهر و هم در مجموعه شهرداری می‌بینند و پیشنهاداتی در بحث شفاف‌سازی می‌باشد که اگر مسئولین  آشنا به وظایفشان و مطالبات مردمی باشند قطعاً از این مسائل جلوگیری می‌شود.

 

*صبح الوند: داشتن تخصص در مقابل تعهد چقدر برای شما مهم است؟

غلامی پاک: نظر نهاد این است  که از تخصص‌های مختلف که موردنیاز شهر است در داخل شهر باشد ولی آنگونه نیست  در یک زمینه‌ای یک متخصصی که تعهدی نداشته باشد را حمایت کنیم ما فقط دنبال تخصص نیستیم آن متخصص اگر کم داشت شورا با تعهدی که در اعضای شورا وجود دارد از کارشناس‌های متخصص می‌تواند استفاده بکند ولی اگر تعهد نباشد تخصص تنها به درد نمی‌خورد.

 

*صبح الوند: برخی افراد در این نهاد ثبت‌نام نکرده و پشت پرده حرف‌هایی می‌زنند نظرتان را بفرمایید؟

غلامی پاک: نخبگانی  که در نهاد خدمت هستند جز بهترین‌ها هستند و ما نمی‌خواهیم بگوییم آن‌ها که ما لیست نمی‌دهیم افراد خوبی نیستند اما این‌ها به نظرمان جز بهترین‌هایی هستند که آمدند و ممکنه است  بهتری باشد ولی چون به ما مراجعه نکردند و  نخواستند در لیست ما باشند ما احترام آن‌ها را جای خودشان حفظ می‌کنیم و به‌عنوان لیست دهنده هیچ مطالبه‌ای نداریم اما به‌عنوان یک مجموعه انقلابی هم از این‌ها و هم کسانی که ما تائید کردیم قطعاً مطالبه خواهیم کرد.

 

*سخن پایانی

شرکت در انتخابات را همه مراجع واجب دانستند و غیر از آن در انتخاب اصلح هم تأکیددارند و مقام معظم رهبری در انتخابات سال 94 مجلس فرمودند: اگر مردم همه را نمی‌شناسند سعی بکنند به معتمدین رجوع بکنند می‌خواهم بگویم خدمت مردم دوستانی که در نهاد خدمت شروع به کارکردند افرادی هستند که جز معتمدین بودند و تلاششان این بوده که بهترین‌ها را برگزینند ما نمی‌خواهیم ادعا کنیم صددرصد موفقیم اماخواهش می‌کنیم مردم به لیست نهاد خدمت توجه بیشتری داشته باشند که یک شورای انقلابی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان