اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1396 - 13:46   |   کد مطلب: 24841
فرماندار همدان گفت: امروز تنها 7 درصد از هزینه های درمانی و بهداشتی از جیب مردم بیرون می آید.

به گزارش صبح الوند، علی تعالی امروز در برنامه اختتتامیه هفته سلامت در دانشگاه بوعلی سینای همدان با اشاره به اینکه انصافا دولت تدبیر و امید در عرصه بهداشت و سلامت جامعه خوب درخشیده است اظهار کرد: یکی از شاهکارهای این دولت در عرصه سلامت و بهداشت برای افرادی که تمکن لازم را برای درمان نداشته اند بسیار مبارک بوده است.

 

وی افزود: در دوره های گذشته بسیار تاسف بار و دردناک بود که گاهی بیماران برای گرفتن هزینه درمان در مراکز درمانی و بیمارستان ها به صورت گروگان گرفته گرفته می شدند چراکه هزینه درمان این افراد بسیار گزاف بود.

 

فرماندار همدان با اشاره به اینکه امروزه دولت با هزینه های سرسام آوری همچون افزایش تخت های بیمارستانی تحول خوبی را در جامعه و کشور ایجاد کرده است خاطرنشان کرد: امروز تنها 7 درصد از هزینه های درمان را افراد بیمار متحمل می شوند که این یک خدمت بسیار خوب در این دولت بوده است.

 

تعالی اضافه کرد: وجود نیروهای دونده و با انگیزه در اداره کل بهداشت استان در چند سال اخیر یک تحول بزرگ بهداشتی و سلامت را در استان به وجود آورده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم نیز گفت: زمان با طرح نظام تحول سلامت 500 مراقب سلامت در حوزه بهداشت و درمان در استان همدان استخدام شده است و منتقدینی که سوال می کنند در حوزه درمان و بهداشت چه اتفاقی افتاده بدانند که بازده اقدامات دولت در حوزه به بهداشت طولانی مدت خود را نشان می دهد.

 

موسوی بهار ادامه داد: هم اکنون 291 پروژه بهداشتی در استان همدان در حال ساخت است و قرار است بیمارستان سوختگی همدان با 53 تخت پذیرش هفته آینده آماده بستری بیماران می شود.

 

وی در بخش دیگر صحبت های خود شعار هفته سلامت در خصوص زندگی بانشاط و امید را با بحث انتخابات پیش روی کشور متصل کرد و تصریح کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در جامعه کنونی نیاز به نشاط و امید داریم چراکه آنهایی که به طبل ناامیدی می کوبند و دولت را نا کارآمد خطاب می کنند حکم دوستان نادان را برای ما دارند که با این حرف ها هیچ امیدی را برای مردم باقی نمی گذارند.

 

موسوی بهار همچنین در خصوص برنامه های امسال دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص سلامت یادآور شد: امسال با همکاری روسای دانشگاه ها تلاش داریم برای کسانی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده نمی کنند و پیاده روی و دوچرخه سواری را در ایاب و ذهاب تود ترجیح دهند کمک هزینه تشویقی داده می شود چراکه تحرک بیشتر در جامعه میزان سلامتی را در جامعه افزایش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان