اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1396 - 8:16   |   کد مطلب: 24824
تاکید رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:
تمرکز بر جذب سرمایه گذار از رویکردهای مهم مدیریت شهری است
رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت : تمرکز بر جذب سرمایه گذار از رویکردهای مهم مدیریت شهری است.

به گزارش صبح الوند، محمد تبریزی  در جلسه کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا که با حضور سرمایه گذاران برگزار شد افزود: مدیریت شهری نقش موثری در ارتقاء ساختار اقتصادي- اجتماعي و فرهنگي شهر دارد بر این اساس باید یکی از رویکردهای مهم شهرداری تمرکز بر جذب سرمایه گذاران در بخش های مختلف باشد.

تبریزی به نقش مدیریت شهری در افزایش جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد و یادآور شد:

صنعت گردشگری آثار مثبت اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی بسیاری به دنبال دارد لذا توسعه این صنعت نیازمند اتخاذ سیاست های مدیریتی قوی است.

وی استفاده از توان علمی و مالی سرمایه گذار بخش خصوصی در ایجاد توسعه گردشگری پایدار را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: همدان در حوزه گردشگری می تواند با مدیریت خردمندانه و برنامه ریزي مناسب به عنوان قطب گردشگری غرب کشور تبدیل شود.

تبریزی اضافه کرد:جذب سرمایه های بخش خصوصی برای اجرای پروژه های شهری از روش های معتبر تامین منابع مالی در حوزه مدیریت شهری محسوب می شود که بدون تردید می تواند منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه ها وطرح های شهرداری ها که نسبت به گذشته متنوع تر و حجم آن هم بیشتر است تامین نماید.

وی در این خصوص ادامه داد: ضمن اینکه به دلیل گسترش شهرنشینی و به تبع آن افزایش فعالیت های شهرداری ها و ضرورت ایجاد زیرساخت های شهری در موضوعات مختلف؛ اداره شهر با اعتبارات دولتی و عوارض که میزان آنها محدود است ، امکان پذیر نیست لذا جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در توسعه صنعت گردشگری و به تبع آن توسعه اقتصادی  بسیار مهم است  که در این راستا با مدیریت خردمندانه باید زمینه اعتماد سرمایه گذاران و شهروندان را ایجاد کرد.

تبریزی در ادامه این جلسه ضمن شنیدن مشکلات ملکی و پیشنهادات یکی از شهروندان همدانی مقیم کشور (کانادا) جهت ساخت هتل فرهنگی هنری در همدان اظهار کرد: شورا و شهرداری تا حد ممکن در رفع مشکل سرمایه گذار در خصوص ملک حمایت و کمک خواهد کرد و از طرح پیشنهادی این سرمایه گذار استقبال می کند.

وی همچنین در خصوص پیشنهاد طرح یکی از سرمایه گذاران جهت راه اندازی سفره خانه سنتی در

یکی از نقاط تاریخی و گردشگری همدان تاکید کرد: طرح پیشنهادی باید توجیه فرهنگی و اقتصادی و با منطقه مورد نظر سازگاری داشته باشد.

علی اکبر نظری عضو شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: اجرای پروژه یا طرح در مناطق گردشگری باید بر اساس اندیشه و تفکری باشد که علاوه بر تناسب با محیط در معرفی همدان در سطح بین الملل موثر باشد.

  شهردار همدان نیز با اعلام اینکه سرمایه گذاران دغدغه ای در حوزه مدیریت شهری نداشته باشند چرا که یکی از رویکردهای مهم شورا و شهرداری حمایت از سرمایه گذاران است.

سید مصطفی رسولی اضافه کرد: هم اکنون در راستای افزایش تخت های هتل ها و جذب گردشگران با حمایت و پشتیبانی شورا و شهرداری یازده هتل در همدان در حال ساخت است.      

در ادامه خانم افسر کاظم پور یکی از سرمایه گذاران همدانی که مقیم کشور کانادا است به بیان مشکلات خود در خصوص ملک مورد نظر جهت احداث هتل فرهنگی هنری پرداخت و گفت: اشتغالزایی، محرومیت زدایی از روستاهای همدان، معرفی فرهنگ و هویت همدان در سطح ملی از اهداف ما برای احداث هتل فرهنگی هنری است و در این راستا به کمک شورا و شهرداری نیازمندیم.

آقای کمالی هم در این جلسه به تشریح طرح خود برای ساخت سفره خانه سنتی در یکی از اماکن تاریخی شهر پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان