اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1396 - 12:32   |   کد مطلب: 24806
دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: برای انتخابات شورای شهر در همدان 6 هزار و 470 نفر ثبت‌ نام کردند که در مرحله اول احراز صلاحیت‌ها 20 نفر در 30 شهر استان و در روستاها نیز 5 هزار و 298 نفر رد صلاحیت شدند.

به گزارش صبح الوند، ابوالقاسم الماسي  در نشست توجيهي کانديداهاي شوراي شهرهاي همدان، مريانج، جورقان و قهاوند با بيان اينکه انتخابات بحثي مهم و از ديدگاه‌هاي مختلف قابل بررسي است، اظهار کرد: انتحابات يکي از ارکان مهم مديريت جامعه از ديدگاه امام(ره)، مقام معظم رهبري و ارکان نظام است.

 

وي تصريح کرد: مردم نقش تأثيرگذاري در امور جامعه دارند و در تمام رده‌ها اين اراده را حاضر و ناظر مي‌بينيد به طوري که با حضور در انتخابات مشارکت خود را دارند.

 

دبير ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: براي انتخابات شوراي اسلامي شهر 6 هزار و 470 نفر ثبت‌نام کردند که در مرحله نخست احراز صلاحيت‌ها 20 نفر در 30 شهر استان رد صلاحيت شدند و براي انتخابات شوراي اسلامي روستاها نيز 5 هزار و 298 نفر کمتر از يک درصد رد صلاحيت شدند.

 

وي با تأکيد بر اينکه سلامت انتخابات شعار ديگر ستاد انتخابات است، اظهار کرد: به دنبال سالم برگزار کردن انتخابات هستيم و همه بايد در يک فضاي سالم و منظم وارد عرصه شده و آراي خود را در صندوق اخذ رأي بياندازند و با ايجاد شرايط طبق چارچوب قانوني رأي‌گيري شود تا هم دفاع از انتخاب شوندگان و هم انتخاب کنندگان شود.

 

الماسي با اشاره به اينکه بي‌طرفي وظيفه ستاد انتخابات است، گفت: در انتخابات مجلس هيچ شکايتي از مجريان انتخاباتي نداشتيم و دليل آن نيز تأکيد بر قانون مداري است

.

وي شعار ديگر ستاد انتخابات را حضور حداکثري عنوان کرد و افزود: انتخابات و حضور حداکثري از ارکان مهم پشتيباني نظام است و بر اين اساس در هر انتخاباتي مردم تعيين کننده هستند و اين ناشي از دموکراسي حاکم بر کشور است.

 

دبير ستاد انتخابات استان همدان با بيان اينکه در شهرستان همدان 164 کرسي شوراهاي اسلامي وجود دارد، بيان کرد: کرسي شوراي اسلامي شهر همدان 11 نفره، 25 شهر پنج نفره و در چهار شهر 7 نفره است.

 

وي زمان قانوني برگزاري انتخابات را 8 ساعته عنوان کرد و گفت: در صورت نياز به تمديد اين مهلت قانوني، بايد از سوي وزارت کشور تمديد صورت گيرد مه معمولاً در شهرهاي بزرگ به علت شلوغي شعب اخذ رأي اين تمديدها اعمال مي‌شود.

 

الماسي با اشاره به تبليغات زودهنگام برخي از داوطلبان انتخابات شوراهاي شهر و روستا اظهار کرد: شايد فرصت هشت روزه براي معرفي کانديداها کم باشد، اما بايد تمکين کرد و کسي مرتکب بي قانوني نشود.

 

وي امنيت و نظم را از شاخصه‌هاي مديران جامعه دانست و گفت: در سخنراني‌ها رعايت اخلاق، عدم بيان تهمت و افترا و بيان توانمندي‌ها مهم است و برخي موضع‌گيري‌ها عليه کانديداهاي ديگر نبايد صورت گيرد.

 

دبير ستاد انتخابات استان همدان با تأکيد بر اينکه رقابت عرصه ستيزه جويي‌ها نيست، يادآور شد: رقابت عرصه ارائه توانمندي هاست و بايد تلاش همه مجريان و داوطلبان براي رضايت مردم باشد که اينها مستلزم رقابت سالم است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان