اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1396 - 9:25   |   کد مطلب: 24783
بازدید مشترک کمیسیون های اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری و معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با حضور روسا و اعضاء کمیسیون از هتل های در حال ساخت شادی و کتیبه صورت گرفت.
ضرورت احداث هتل و اماکن اقامتی ارزان قیمت در همدان

به گزارش صبح الوند، در این بادید دو ساعته که روسا و اعضای کمیسیون ها ضمن بازدید از عملیات اجرایی هتل های شادی و کتیبه مشکلات سرمایه گذاران این هتل ها را مورد بررسی قرار داده و به بحث و گفتگو پرداختند.

 

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در این بازدید ضمن اعلام مجدد حمایت شورا و شهرداری از سرمایه گذاران اظهار کرد : مدیران و مسوولین باید رمینه حضور سرمایه گذاران در استان و شهر همدان را فراهم کنند  و یکی از ضروریات حمایت از این فعالان اقتصادی است.

 

محمد تبریزی به ضرورت ساخت هتل در همدان اشاره کرد و افزود : همدان ظرفیت بالایی در امر ساخت هتل های چند ستاره و سوییت های اقامتی است که سرمایه گذاران می توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

 

تبریزی با تاکید بر اینکه لازم است ظرفیت تخت های هتل ها در همدان افزایش یابد اضافه کرد : در راستای رونق صنعت گردشگری ، احداث اماکن خدماتی و اقامتی امری ضروری است که در این زمینه یکی از مباحثی که کمتر مورد توجه بوده ساخت سرویس های بهداشتی در نقاط مختلف شهر است چرا که در سازمان بین المللی این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده است.

 

وی احداث هتل و اماکن اقامتی را حلقه مهم در زنجیره صنعت توریسم و گردشگری برشمرد و یادآور شد انتظار می رود برای جذب و ایجاد انگیزه حضور سرمایه گذاران در این زمینه اقدامات تشویقی لازم صورت پذیرد.

 

تبریزی در ادامه به بازدید کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا از هتل امیران در شروع کار شورا در سال جدید اشاره کرد و گفت: سرمایه گذار این هتل با انگیزه و هدف بالایی این مکان اقامتی را در در مدت کوتاهی با کیفیت خوب احداث کرد که قابل تقدیر است.

 

وی به روند اجرای پروژه هتل های شادی و کتیبه اشاره کرد و اظهار داشت : شورا و شهرداری آمادگی کامل برای حل مشکل این هتل ها در حوزه فعالیت خود دارد. تبریزی به ساخت هتل 5 ستاره شادی نیز اشاره کرد و گفت : با احداث این مجموعه ، پروژه ماندگار و بزرگی برای استان و شهر خواهد بود.

 

در ادامه رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان هم ایجاد زیرساختهای برای جذب گردشگران و سرمایه گذاران را از رویکرد های شورای دور چهارم برشمرد و گفت : احیای بناهای قدیمی ، احداث هتل و اماکن اقامتی و دیگر پروزه ها اقداماتی بوده که در راستای تقویت صنعت گردشگری صورت گرفته است.

 

حمیدرضا طبی مسرور اضافه کرد ، ارائه مجوزهای رایگان برای احداث هتل و هتل آپارتمانها از اقدام ارزشمند شورای چهارم بود که فرصت خوبی برای سرمایه گذاران و حوزه گردشگری و ساخت هتل ایجاد کرد.

 

طبی مسرور با اشاره به اجرای پروژه ها در نقاط خاصی از شهر تاکید کرد : سعی شورا بر این است که عدالت اجتماعی را رعایت کرده و در راستای رشد متوازن و همه جانبه شهر گام بردارد.

 

سخنگو و رییس کمیسیون خدمات شهری ، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان هم به ظرفیت های خوب شهر همدان در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین؟؟ شهری گردشگری است بر این اساس نیازمند جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

 

کامران گردان به ارائه مجوز رایگان جهت احداث هتل و هتل آپارتمانها در شورای چهارم اشاره کرد و ضمن ارزشمند دانستن این مصوبه اظهار کرد : هدف از این مصوبه علاوه بر جذب سرمایه گذار ، افزایش ماندگاری مسافران از یک یا دو روز به حداقل سه روز بوده است.

 

گردان یکی از راهکارهای افزایش ماندگاری مسافر در همدان را احداث اماکن اقامتی ارزان قیمت دانست و افزود : با توجه به اینکه تمامی مسافران به دلیل معیشت توانایی اقامت در هتل ها را ندارند می توان با ساخت اماکن اقامتی ارزان قیمت زمینه اسکان آنها را نیز فراهم کنیم تا دیگر شاهد نصب چادر در شهر نباشیم.

 

وی یادآور شد: در راستای احداث اماکن اقامتی و هتل آپارتمان های ارزان قیمت شورا مجوز احداث در حاشیه نواری بلوار آیت ا... نجفی را صادر کرده است که در دست اقدام است.

 

در ادامه سرماه گذار هتل شادی به ارائه گزارشی از وضعیت روند عملیات اجرایی این هتل پرداخت و گفت: در ابتدا مجوز این مجموعه چهار ستاره بود که با پیگیری ها با اخذ مجوز شهرسازی مصوبه 5 ستاره را اخذ کردیم.

 

شادی با بیان اینکه تایید سازه این پروژه پنج ماه زمان برد افزود : پس از تایید و اخذ مجوز عملیات اجرایی شروع شد و 8 ماه کار مفید صورت گرفته است و در حال حاضر زیر ساخت هایی از جمله تجهیز کارگاه ، زه کشی ، خاک شناسی و خاک برداری و ساخت آب انبار ایجاد شده است.

 

وی مساحت کل پروژه را 25 هزار مترمربع بیان کرد و برآورد هزینه ساخت مجموعه هتل شادی 93 میلیارد تومان است و تعداد تخت ها 225 تخت است.

 

سرمایه گذار هتل کتیبه هم زیربنای این هتل را پنج هزار و 200 مترمربع اعلام کرد و گفت : هتل با 5 طبقه با تعداد 31 سوییت احداث می شود.

 

وی تعداد تختهای این هتل را 110 مورد اعلام کرد و افزود : برآورد هزینه هتل کتیبه 24 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان