اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1396 - 15:42   |   کد مطلب: 24773
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح کرد:
افتتاح 35 پروژه بهداشتی در سفر رییس جمهور در اردیبهشت امسال
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از یک فقره کلنگ زنی مرکز اسناد و کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی و افتتاح 35 پروژه به بهداشتی در سفر قریب الوقوع رییس جمهوری در اردیبهشت امسال خبر داد.
 افتتاح 35 پروژه بهداشتی در سفر رییس جمهور در اردیبهشت امسال

به گزارش صبح الوند، حبیب الله موسوی بهار در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران ضمن بزرگداشت این هفته و 15 اردیبهشت ماه گرامیداشت سومین سالگرد آغاز  طرح تحول نظام سلامت گفت: هفته سلامت امسال یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هر سال با برنامه های مختلف نمادین و ستادی در نهادهای مختلف و دانشگاه علوم پزشکی در طول سال برگزار می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن اشاره به شعار امسال هفته سلامت زندگی سالم و با نشاط و امید و بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم پرداخت و ادامه داد: طبق آخرین آمارها در جهان از هر 4 نفر یک نفر در طول زندگی خود در معرض افسردگی قرار می گیرد که موجب کاهش کارایی افراد در زندگی جمعی و شغلی در جامعه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه پدیده افسردگی به مانند جوامع دیگر بشری در ایران نیز برجسته است تصریح کرد: به دلیل اهمیت افزایش افسردگی در کشور اخیرا وزارت بهداشت 4 برنامه در خصوص مبارزه با افسردگی  را به 9 برنامه اصلی این وزارتخانه اضافه کرده است که باید در این راستا ضمن رعایت شئونات فرهنگی مذهبی در جامعه نشاط و شادی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

موسوی بهار با اشاره به یکی از وظایف برنامه ششم توسعه در کنترل بیماری های غیر واگیری در کشور پرداخت و افزود: در طول چند سال گذشته سندی با نام پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیری در کشور تدوین شده که در آن 4 دسته بیماری های قلبی سرطان دیابت و سوانح ترافیکی شغلی و بیماری های روانی بیشترین عامل مرگ و میر را در کشورهای پیشرفته و ایران شامل می شود.

 

وی با بیان اینکه هرساله 36 میلیون نفر به دلیل بیمارهای غیر واگیری در جهان از بین می روند خاطرنشان کرد: از این تعداد 17 میلیون در زمینه بیماری های قلبی، 8 میلیون بر اثر سرطان، 4 میلیون نفر بر اثر بیماری های تنفسی و 1.5 میلیون نفر نیز بر اثر دیابت جان خود را از دست می دهند که نقش این بیماری ها در مرگ زودرس را به 82 درصد می رسانند.

 

موسوی بهار در خصوص اهداف چهارگانه ایران در کاهش مرگ و میرها اضافه کرد: به صفر رساندن مصرف اسید چربی ترانس، 20 درصد کاهش سوانح ترافیکی، 10 درصد کاهش مصرف مواد مخدر و 20 درصد کاهش بیماری های روانی است که باید در برنامه ششم توسعه به آن دست بیابیم.

 

وی در خصوص تدوین برنامه الکترونیک سلامت نیز گفت: تاکنون 6 میلیون و 125 هزار نفر از سامانه الکترونیک سلامت در کشور خدمات پزشکی دریافت کرده اند و براساس آخرین اطلاعات 700 هزار نفر در استان در سه سال گذشته از این سامانه در زمینه تحت نظر و بستری خدمات گرفته اند.

 

*انجام سه میلیون ویزیت تخصصی در سه سال گذشته

موسوی بهار ادامه داد: در طول سه سال گذشته سه میلیون مورد ویزیت تخصصی به مردم استان انجام شده یعنی کل مردم استان همدان دو بار ویزیت شده اند و در این مدت از 110 هزار مورد زایمان 60 هزار مورد آن زایمان طبیعی گزارش شده است.

 

*7.2 درصد کاهش پرداخت هزینه سلامت از جیب مردم

این مقام مسئول با بیان اینکه 76 میلیارد تومان در کاهش پرداخت از جیب مردم در طرح تحول نظام سلامت انجام شده است بیان کرد: در طول سه سال گذشته 7.2 درصد کاهش پرداخت از جیب مردم در همدان بوده است.

 

وی با بیان اینکه امسال نخستین بار اورژانس دندانپزشکی در بیمارستان قلب از نوروز امسال شروع به فعالیت کرده است یادآور شد: طبق آخرین آمارها در تعطیلات نوروز امسال 200 نفر از این مرکز خدمات گرفتند که باید گفت در کشور بی نظیر است.

 

موسوی بهار در خصوص سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به همدان نیز گفت: یک فقره کلنگ زنی مرکز اسناد و کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی و 30 تا 35 فقره پروژه عمرانی  بهداشتی در اردیبهشت ماه امسال افتتاح می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان