اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. فروردين 1396 - 23:48   |   کد مطلب: 24646
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی "دین و رسانه" با حضور اصحاب رسانه و معرفی نفرات برگزیده به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی در همدان برگزار شد.
اختتامیه نخستین جشنواره "دین و رسانه" در همدان برگزار شد

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام علی دشتکی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی "دین و رسانه" اظهار داشت: تقارن ماه رجب با شروع سال نو حکایت از نزول رحمت و برکت الهی در سال جدید است چرا که رجب ماه نزول رحمت و برکات الهی  به شمارمی‌آید.

وی با اشاره به میلاد فرخنده امام علی (ع) در ماه رجب افزود:  مقایسه ماجرای ولادت ایشان و باز شدن دیوار کعبه برای مادرشان با ولادت حضرت مسیح (ع) نشان می‌دهد که مقام امامت بر مقاوم نبوت برتری دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تشریح نقش رسانه در گسترش ارزشهای دینی در جامعه، بیان کرد: از آنجا که دین به ما حیات معنوی می‌بخشد  پس باید برای گسترش و ادامه حیات جامعه از همه امکانات و ظرفیت‌ها به ویژه رسانه برای ترویج ارزش‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دین ما را مکلف کرده جامعه را زنده و پویا نگه داریم که لازمه این کار نیز پرداختن به چارچوب و اصول توحیدی در جامعه و حاکم کردن آن است، عنوان کرد: برای شناخت و پایبندی مردم به این اصول باید از امکاناتی مانند رسانه استفاده کرد.

دشتکی گفت: در تحقق حاکمیت حیات معنوی، اصول و ارزش‌های الهی بایستی متناسب با اقتضائات جامعه  نهایت بهره را از ظرفیت‌های رسانه‌ای ببریم و با تعریف چارچوبهای مناسب برای این کار و تمرکز بر موضوع، اقدام به برگزاری جشنواره‌هائی مانند دین و رسانه کنیم.

وی اظهار داشت: ایجاد جذابیت به همراه عمومیت دادن به مباحث ، توجه به ابعاد مختلف محتوائی، نظام‌مندی، روشمندی و مقبولیت نیز از جمله راه‌های پویائی در این عرصه به شمار می‌آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با تاکید بر مدیریت پیام‌های مستقیم و پیامهای غیرمستقیم، تصریح کرد: توجه به امور ذکر شده می‌تواند سبب منفعل و یا فعال شدن مخاطب در جامعه شود پس باید به این نکات با دقت بیشتر نگریست.

وی با اشاره به جایگاه تعامل دین، رسانه و تکنولوژی ابراز کرد: پرداختن به مباحث مانند روشنگری، هدایت جامعه، واقعیت‌گرایی ،دفاع از ارزش‌ها و مدیریت ارزشی جامعه، انتظار دین از رسانه است.

به گزارش تسنیم در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی " دین و رسانه"  الهام تدین و زهرا زارعی از خبرگزاری ایرنا، مریم بیگدلو و زهرا بیگدلو از نشریه سخن شهروند، سمیرا قادری از خبرگزاری شبستان، سیده فریده حسینی از خبرگزاری فارس، پروین قادری دانشمند از خبرگزاری مهر،عرفانه بشیری  از خبرگزاری رسا،فاضل همدانی از هفته نامه صبح امید،هادی شاملو وسعید حضرتی از خبرگزاری رسادر بخش مکتوب و ایمان حامی‌خواه  از خبرگزاری مهر،بهزاد علیپور  از خبرگزاری فارس،پوریا پاکیزه از خبرگزاری ایسنا،عبدالرحمن رافتی از خبرگزاری تسنیم به عنوان نفرات برگزیده معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان