اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. فروردين 1396 - 14:01   |   کد مطلب: 24637
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان:
حضور پر شور دانش آموزان بسیجی همدان در مراسم اعتکاف
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت : با توجه به اینکه زمینه خودسازی و تهذیب نفس از فلسفه وجودی اعتکاف می باشد، دانش آموزان با هدف تقویت اعتقادات و باورهای دینی در این مراسم حضور پررنگ دارند.

به گزارش صبح الوند به نقل از همدان بیست، سرهنگ دوم پاسدار، محمدتقی امیدی ساکت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما درباره شرکت دانش آموزان در مراسم معنوی اعتکاف بیان داشت: اعتکاف دانش آموزی در استان همدان از اعتکاف عمومی جدا برگزار نشده است و با توجه به سال های گذشته و طبق روال هر ساله، اعتکاف دانش آموزی در متن اعتکاف عمومی برگزار می گردد.

 

وی گفت: در برنامه های اعتکاف عمومی که در داخل مساجد جامع شهرستان ها و مراکز استان برگزار می گردد، بخشی از برنامه های اعتکاف همانند برپایی نماز جماعت، توزیع قران و مکبری به دانش آموزان محول شده است.

 

وی ادامه داد: در این مراسم معنوی برخی از برنامه های اعتکاف که دانش آموزان در آن برنامه شرکت دارند به صورت اختصاصی در قالب حلقه های معرفت و جذب یاوران نماز برای ستاد اقامه نماز برای دانش آموزان اجرا می گردد.

 

حضور پر شور دانش آموزان بسیجی در مراسم اعتکاف

امیدی ساکت افزود: با توجه به اینکه ابلاغ این برنامه از طرف سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش به ادارات آموزش و پرورش نواحی شهرستان ها و مناطق ابلاغ شده است، اما اکثر شرکت کنندگان از دانش آموزان بسیجی آن شهرستان می باشند.

 

وی افزود: در مراسم اعتکاف سال 96 تعداد 1500 نفر از دانش آموزان شرکت دارند که بنابر اعلام حوزه های مقاومت بسیج دانش آموزی استان، اکثریت قریب به اتفاق این گروه از شرکت کنندگان، بسیجی می باشند.

 

*خودسازی، فلسفه وجودی اعتکاف

امیدی ساکت با اشاره به اینکه زمینه خودسازی و تهذیب نفس و تقرب به درگاه حق تعالی از فلسفه ی وجودی اعتکاف می باشد بیان کرد: دانش آموزان شرکت کننده با هدف تقویت اعتقادات و باورهای دینی در این مراسم حضور پررنگ دارند و به جهت اینکه  داوطلبانه و با انگیزه الهی در برنامه اعتکاف شرکت می نمایند، لطمه ای به درس دانش آموزان وارد نمی شود حتی اکثریت آنها از وضعیت درسی خوبی برخوردار هستند.

 

*حضور بدون مشکل دانش آموزان

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه ای که هر سال اداره آموزش و پرورش انجام می دهد، امسال نیز به مانند سال های گذشته، سازمان دانش آموزی ابلاغیه ای را به کلیه مدارس استان جهت حضور و آزادسازی دانش آموزان داوطلب حضور در این مراسم معنوی ارسال نموده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اختیاری و داوطلبانه بودن شرکت در مراسم، از این برنامه استقبال خوبی توسط دانش آموزان به عمل آمده است و شاهد رشد حضور نوجوانان در این مراسم معنوی نسبت به سال های قبل هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان