اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. فروردين 1396 - 8:14   |   کد مطلب: 24633
رئيس کميته حقوقي انتخابات استان همدان
منشور ابلاغي رهبري مبناي برگزاري انتخابات است
رئيس کميته حقوقي انتخابات استان همدان گفت: منشور ابلاغي رهبري فرزانه انقلاب در زمينه انتخابات مبناي برگزاري انتخابات پيش رو است
رئيس کميته حقوقي انتخابات استان همدان

به گزارش صبح الوند، ظاهر پورمجاهد بيان کرد: از نظر شرعي و قانوني مکلف هستيم بر اساس سياست هاي کلان انتخابات ابلاغ شده از سوي مقام معظم رهبري و قانون اقدام نمائيم.

وي اظهارکرد: تمهيدات لازم براي دفاع از حقوق داوطلبان پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر وروستا پيش بيني شده است
وي بيان کرد: پيگيرهاي لازم براي پاسخ به موقع به ابهامات و شبهات حقوقي و قانوني مرتبط با امر انتخابات پاسخ به استعلامات مربوط به قوانين انتخابات در دستور کار کميته حقوقي قرار دارد.

مديرکل بازرسي و امورحقوقي استانداري همدان به داوطلبان حضور در شوراهاي اسلامي توصيه کرد تمامي فعاليتهاي خود را در چارچوب قانون عملي کنند.

وي افزود: تعامل و همکاري با روساي کميته ستاد انتخابات شهرستان و استان براي پيشبرد اهداف و برنامه هاي پيش بيني شده از ديگر ماموريت ها و وظايف قانوني کميته حقوقي است.

رئيس کميته حقوقي انتخابات استان همدان تاکيد کرد: براي برگزاري انتخابات سالم و مشارکت حداکثري در انتخابات بايد مردم را اميدوار کرد.
پورمجاهد افزود: بالا بردن اميد مردم به تاثير گذاري آراء، به برگزاري انتخابات سالم و قانونمند و مشارکت فعال کمک مي کند.

وي اظهارکرد: حضور گروههاي مرجع شامل دانشگاهيان، روشنفکران، روحانيون و وفاق و همدلي در ميان مسئولان و گروههاي سياسي مي تواند زمينه ساز يک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثري در سطح استان باشد.

وي با ذکر مفادي از قانون انتخابات در زمينه اعتراض به رد صلاحيت داوطلبان گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهاي اسلامي روستا و شهر که صلاحيت آنان در هيأت اجرائي رد شده است مي توانند ظرف مدت چهار‌ روز از تاريخ اعلام اسامي نامزدهاي انتخاباتي شکايت خود را به ترتيب داوطلبان شوراي اسلامي روستا به هيأت نظارت شهرستان و داوطلبان شوراي‌اسلامي شهر به هيأت نظارت استان تسليم نمايند.

رئيس کميته حقوقي انتخابات استان همدان افزود: شاکيان مي توانند شکايت خود را در مهلت مقرر به هيأت اجرائي مربوط نيز تسليم نمايند.

به گزارش ايرنا پورمجاهد افزود: هيأت اجرائي موظف است بلافاصله ‌شکايات دريافتي را به هيأت نظارت مربوطه ارسال نمايد.

وي اضافه کرد: هيأت نظارت موظف است ظرف مدت 10 ‌روز از تاريخ دريافت شکايات به آنها رسيدگي و نتيجه را به هيأت اجرائي مربوط اعلام کند همچنين نظر هيأت نظارت در اين خصوص قطعي و لازم ‌الاجرا است.

وي بيان کرد: فرماندار يا بخشدار به عنوان رئيس هيأت اجرائي موظف است پس از وصول نظريه هيأت نظارت، اسامي آن تعداد از داوطلباني را نيز که صلاحيت آنان مورد تأييد هيأت‌نظارت قرار گرفته است از طريق انتشار آگهي به اطلاع اهالي برساند.

رئيس کميته حقوقي انتخابات استان همدان اظهارکرد: فرماندار يا بخشدار يا نمايندگان آنان مکلفند فهرست اسامي نامزدهاي تأييد شده انتخابات را ظرف سه روز از طريق انتشار آگهي به اطلاع اهالي حوزه انتخابيه برسانند.

پورمجاهد افزود: هياتهاي اجرايي مکلف هستند از تاريخ اعلام نهايي صلاحيت داوطلبان تا 2 روز پس از اعلام نتيجه اخذ رأي انتخابات شکايت واصله را ‌بپذيرند و از تاريخ دريافت شکايات تا مدت پنج روز در جلسه مشترک هيأت اجرائي و هيأت نظارت به آنها رسيدگي و تميمهاي لازم را اخذ کنند.

پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا همزمان با دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و ميان دوره اي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي 29 ارديبهشت ماه 1396 برگزار مي شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان