اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. فروردين 1396 - 23:12   |   کد مطلب: 24574
مدیر سازمان تعاون روستایی همدان:
۲۳۰ تشکل و تعاونی در استان همدان فعال هستند
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با اشاره به اینکه ۲۶۰ تشکل و تعاونی در سطح استان همدان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۲۳۰ تعاونی فعال هستند و خدمات به‌روز ارائه می‌کنند.
مدیر سازمان تعاون روستایی همدان

به گزارش صبح الوند، رضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: 180 هزار نفر عضو تعاونی‌های استان همدان هستند و تعداد بهره‌برداران 122 هزار نفر است که اضافه تعداد عضویت همزمان افراد در چند تعاونی مختلف نظیر دامداران، مرغداران و روستایی است.

وی با بیان اینکه پنج درصد از تولیدات کشاورزی کشور را استان همدان تأمین می‌کند، افزود: استان همدان پنج میلیون تن از محصولات کشوری سطح کشور را تأمین می‌کند.

عباسی در رابطه با تفکیک تعاونی‌های استان همدان عنوان کرد: از 260 تعاونی در سطح استان همدان 120 تعاونی روستایی، 76 تعاونی تولید و باقی‌مانده تعاونی‌های تخصصی هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان اظهار داشت: استان همدان در زمینه‌ی تعداد تعاونی‌ها رتبه‌ متوسط کشوری را دارد اما از نظر عملکرد تعاونی‌ها جز 10 استان برتر کشور در زمینه‌ی خریدوفروش است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در تولید سیب‌زمینی رتبه‌ی نخست کشوری را دارد، گفت: سالانه یک میلیون و 100 هزار تن سیب‌زمینی در دو فصل تابستان و پاییز در استان همدان کشت می‌شود ضمن اینکه کشاورزان ما تولیداتی در استان‌های هم‌جوار نظیر کرمانشاه، زنجان و غیره دارند.

عباسی در رابطه با محصولات استان همدان که در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند، عنوان کرد: سیر، کشمش ملایر و گردوی تویسرکان از جمله محصولات استان همدان هستند که در بازارهای جهانی عرضه و دارای معروفیت‌های جهانی هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با اشاره به مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استان همدان، بیان کرد: همدان از استان‌های پیشرو در زمینه‌ مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی است که طرح نوین آبیاری در 80 درصد از زمین‌های کشاورزی مستعد آبیاری استان اجرا می‌شود.

وی افزود: شیوه‌ی جدید آبیاری یعنی آبیاری قطره‌ای در زمین‌های کشاورزی استان همدان اجرا می‌شود و هدف ما این است که شیوه‌ی آبیاری بارانی را با پرداخت یارانه‌ی دولتی به آبیاری قطره‌ای تغییر دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان