اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. فروردين 1396 - 21:48   |   کد مطلب: 24559
مدیرکل دامپزشکی همدان از انجام نمونه‌برداری از پرندگان تلف شده در اطراف همدان خبر داد و گفت: سومین مورد آزمایشات آنفلوانزای طیور در شهر ملایر مثبت اعلام شد.

به گزارش صبح الوند، محمود رضا رسولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: امسال 3 مورد آزمایشات آنفلوانزای پرندگان در همدان از سوی تهران مثبت اعلام شد و به دنبال آن اقدامات پیشگیرانه و عملیات معدوم سازی انجام گرفت.

رسولی بیان کرد: دو کانون قبلی به طور همزمان در بازارچه پرندگان و روستای بادخوره اسدآباد مشاهده شده بود که عملیات پاکسازی و معدوم سازی در هر دو کانون انجام و این دو محل در قرنطینه قرار دارند.

وی عنوان کرد: سومین کانون در ملایر شناسایی شد که به دنبال تلفات طیور در منزلی در ملایر که طیور پرورش می‌دادند نمونه‌گیری انجام و آزمایشات در تهران انجام گرفت و نتیجه مثبت اعلام شد که به دنبال اعلام نتایج به سرعت عملیات معدوم سازی انجام گرفت.

مدیرکل دامپزشکی همدان در ادامه از گزارش تلفات طیور در برخی مناطق از جمله محور همدان به تهران نزدیک شهرک صنعتی همدان خبر داد و گفت: به دنبال اعلام این مشاهدات اکیپ‌هایی از دامپزشکی اعزام و نمونه‌گیری از پرندگان آزاد پرواز انجام شد.

وی افزود: نمونه‌ها به آزمایشگاه تهران ارسال می‌شود و ما منتظر اعلام نتایج می‌مانیم.

رسولی با عنوان این مطلب که اکنون در زمان خطر قرار داریم اظهار داشت: محل‌های معدوم سازی شده تحت قرنطینه هستند و مردم همچنان نباید طیور زنده بومی و تخم مرغ محلی خریداری کنند ولی کشتارگاه‌های ما فعال بوده و تحت کنترل هستند و مشکلی برای تهیه گوشت مرغ و طیور دیگر وجود ندارد.

رسولی عنوان کرد: هزینه‌ طیور معدوم‌سازی شده و غرامت خسارت دیدگان طبق جدول تعیین و از طریق سازمان دامپزشکی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان