اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. فروردين 1396 - 23:43   |   کد مطلب: 24542
جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جوانان به‌عشق حضرت زینب(س) با اتکا بر معنویت در برابر گروه‌های تکفیری ایستاده‌اند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، سردار عبدالله عراقی عصر امروز در مراسم هفتمین روز شهادت شهید‌ حسین معز غلامی‌ اظهار داشت: شهدا با حضور در جبهه‌های نبرد، جان خود را صادقانه فدای اسلام و انقلاب می‌کنند.

وی افزود: در گذشته گمان می‌کردم که روحیه شهادت‌طلبی تنها منحصر به رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است اما حضور در جبهه مقاومت و دیدن جوانان مشتاق که داوطلبانه و با اصرار در آنجا حضور داشتند ثابت کرد این روحیه در نسل کنونی نیز وجود دارد.

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ابعاد جنگ در جبهه مقاومت، عنوان کرد: همان روحیه شهادت‌طلبی، اشتیاق افراد برای شهادت در راه خدا و آنچه را در وصف اصحاب کربلا گفته شده در رزمندگانی که در جبهه مقاومت می‌جنگند، می‌بینیم.

وی گفت: هنگامی که ‌در عملیات‌ها‌ گروه‌های النصره و داعش را دور می‌زنیم به‌محض اینکه متوجه می‌شوند از نظر پشتیبانی دچار مشکل شده‌اند فرار می‌کنند، اما رزمندگان مقاومت با وجود آتش سنگین دشمن به کار خود مشغولند و انگار ترس برایشان معنایی ندارد.

عراقی با بیان اینکه "به‌دلیل متفاوت بودن نوع جنگ در جبهه مقاومت ‌شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کرده‌ایم"، تصریح کرد: در 8 سال دفاع مقدس جنگ بین ‌ایران و عراق جنگ هم‌طراز و غیرهم‌طراز بود در حالی که به‌گفته کارشناسان نظامی  جنگ در جبهه مقاومت از نوع "تهدید نوظهور" است.

وی اظهار داشت: در برابر این جنگ، قدرت‌های بزرگ با وجود اشراف اطلاعاتی و تسلیحاتی ‌که دارند زانو می‌زنند به همین دلیل به هیچ وجه حاضر نیستند در این نوع جنگ شرکت کنند چرا که این جنگ با جنگ در عراق، افغانستان و یمن متفاوت است.

جانشین نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه جوانان به‌عشق حضرت زینب(س) با اتکا بر معنویت در برابر گروه‌های تکفیری ایستاده‌اند، ابراز کرد: فرزندان ایران این افتخار را دارند که بدون در اختیار داشتن تجهیزات و تسلیحات بسیار، بدون احساس ترس در برابر آنها بایستند.

وی تصریح کرد: در ابتدای جنگ ‌گمان می‌کردیم افرادی که در عرصه مبارزه با استکبار جهانی آوازه‌ای دارند از ما پیشی گرفته‌اند اما با حضور در جبهه جنگ دریافتیم که آنها جنگ را مانیتورینگ هدایت کرده و این رزمندگان و فرماندهان ما هستند که با حضور در جبهه‌ها به نبرد اصلی می‌پردازند.

عراقی با تجلیل از مقام شامخ شهدا و مدافعان حرم اظهار داشت: این افراد با میل خود و با اصرار در جبهه مقاومت حاضر شده و به‌عکس بسیاری از انسان‌های کنونی به امور دنیایی پشت کرده و با اعتقادشان، اراده خود را بر تروریست‌ها در جبهه مقاومت تحمیل کردند.

وی گفت: ‌شهدای مدافع حرم در مسیر شهدای بدر، حنین و کربلا حرکت می‌کنند به همین دلیل نیز از برکات معنوی آنها نیز بهره‌مند می‌شوند و این کاروان تا زمانی که در مسیر شهدا گام برمی‌دارد در طول تاریخ حرکت کرده و این جریان ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/‌

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان