اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. فروردين 1396 - 14:49   |   کد مطلب: 24534
رئيس پليس توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان:
دستگیری سارق گوشی در پی سوء استفاده از شبکه های اجتماعی
رئيس پليس توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان گفت: فردی که به وسیله گوشی هوشمند سرقتی اقدام به فعال سازی شبکه های اجتماعی و ایجاد ارتباط با مخاطبین گوشی نموده بود توسط کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل انتظامی استان شناسایی و دستگیر شد.
رئيس پليس توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان

به گزارش صبح الوند، سرهنگ اکبر امینی با اعلام اين خبر گفت: در پي شکايت يکي از شهروندان همداني مبني بر دسترسی غیر مجاز به حساب های کاربری در اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی ، شناسايي متهم در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

 

این مقام انتظامی فرمود:در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص گردید حدودا یک سال پیش گوشی شاکی به سرقت رفته است و مدتی است شخص ناشناسی با یکی از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی اقدام به ساختن حساب کاربری با سوء‌استفاده از تصاویر شخصی شاکی نموده و با ارسال پیام  به مخاطبین گوشی ایشان،  ایجاد مزاحمت نموده است.

 

اين مقام انتظامي تصريح کرد: کارشناسان پليس فتا با انجام اقدامات فني و بکارگيري شگرد هاي خاص پليسي، مجرم را شناسايي و پس از اخذ دستور مقام محترم قضايي نامبرده را دستگير کردند.

 

سرهنگ امینی اضهار کرد: در بازجویی های فنی مشخص شد: متهم که حدودا28 سال داشت بدواً منکر بزه ارتکابی بوده و سعی در کتمان حقیقت داشتند که با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشوده و صراحتاً به موضوع سرقت و دسترسی غیر مجاز اعتراف و هدف از این کار سرگرمی  بیان کرد.

 

رئیس پلیس فتا استان همدان با بیان اینکه تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در گوشی‌های همراه و یا رایانه‌های که متصل به اینترنت هستند ذخیره نکنید، به کاربران توصیه کرد با قرار دادن رمز پین گوشی و همچنین رمز گذاری برروی فایل‌های خود در تلفن همراه‌ و همچنین قرار دادن پسورد بر روی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی که بر روی گوشی هوشمند نصب می‌باشد، مانع از دستیابی افراد سودجو به اطلاعات آن گردید.

 

رئيس پليس فتا همدان در پايان ضمن بيان اين مطلب که متهم جهت انجام مراحل قانوني به دادسرا فرستاده شد از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در فضاي مجازي، موضوع را با شماره تلفن 2182674 در ميان بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان