اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. فروردين 1396 - 23:08   |   کد مطلب: 24470
دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: طبق آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی در ۹۲۰ روستای استان همدان برگزار می‌شود.
دبیر ستاد انتخابات استان همدان

به گزارش صبح الوند، ابوالقاسم الماسی بابیان اینکه در ۹۸.۵ درصد از روستاهای همدان انتخابات برگزار می شود، گفت: داده های آماری گویای این است که از ۹۳۴ روستای واجد شرایط این استان در ۹۲۰ روستا تعداد داوطلبان شوراها به حد نصاب رسیده است.

وی ادامه داد: قانون برگزاری انتخابات در روستاها مستلزم به حد نصاب رسیدن شمار داوطلبان حضور در شورای روستا است و بر این اساس انتخابات پنجمین دوره شوراها در ۱۴ روستای این استان به علت نرسیدن شمار داوطلبان به حد نصاب برگزار نمی شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان عنوان کرد: در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در ۸۵ روستا به علت نرسیدن شمار داوطلبان به حد نصاب انتخابات برگزار نشد که این آمار در این دوره به ۱۴ روستا کاهش یافته است.

الماسی علت موفقیت در کاهش این آمار را برگزاری نشست های مختلف توسط فرمانداران، بخشداران و دهیاران با اهالی روستا و ذکر اهمیت و نقش شورا در توسعه روستا و تشویق روستائیان برای داوطلب شدن برای حضور در شورا، عنوان کرد

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان