اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. اسفند 1395 - 19:17   |   کد مطلب: 24364
امام جمعه همدان با اشاره به تداوم جنایات آمریکا و کشتار مردم مظلوم و بیگناه گفت: آن وقت می‌گویند شعار «مرگ بر آمریکا» سر ندهید و اجازه دهید با آمریکا آشتی کنیم.

به گزارش صبح الوندبه نقل از فارس، آیت‌الله غیاث الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به اینکه روز جمعه اکثر مردم با خودروهای خود بیرون می آیند و امروز هم تعداد بیشتر از قبل بود، اظهار کرد: اگر به تعداد این همه خودرو که بیرون آمده یک نفر نماز جمعه می‌آمد دو سه برابر فعلی نمازگزار داشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه خانه‌تکانی سنت زیبایی است، افزود: البته باید دل و روح خود را نیز از گناهان دور کرده و در مسیر رضای خدای تعالی گام برداریم.

 

امام جمعه همدان زیرساخت اسلام را پاکیزگی دانست و با بیان اینکه در سنت نوروز نیز به خوبی به این امر توجه شده است، گفت: این سنت زیبا مشابهت‌های بسیاری با توصیه‌های اسلام دارد که از آن میان می‌توان به صله رحم، پاکیزگی، کمک به نیازمندان و... اشاره کرد.

 

وی با اشاره به افزایش مسافرت‌ها در عید نوروز، ضمن اینکه از مردم خواست با رعایت قوانین و مقررات مانع از بروز تصادف شوند، اضافه کرد: از سه روز مانده به سال تحویل تا 13 فروردین تصادفات زیادی رخ می‌دهد که این ضرر جانی و مالی نگران کننده است.

 

طه‌محمدی مسافرت را اتفاقی خوب دانست و در ادامه سخنانش گفت: البته بشر امروز اسیر ماشین شده است، به جای اینکه ما سوار ماشین شویم ماشین سوار ما شده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه امسال با وجود کاهش آمار ضرر و زیان‌ها چهارشنبه آخر سال افرادی زیادی آسیب دیدند افزود: این افراد پول زیادی را صرف خرید مواد محترقه کردند که البته مقدار زیادی نیز توسط پلیس کشف و توقیف شد.

 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه باید دید چرا کشورهایی که این مواد محترقه را درست می‌کنند خود از آن استفاده نمی‌کنند، اظهار کرد: باید همواره معقول برخورد کرد و نسبت به دسیسه‌ها آگاه بود.

 

وی با بیان اینکه نباید اسراف کرد، گفت: اگر این همه وقت و بنزین برای صله رحم، دستگیری از فقرا و کمک به دیگران باشد ثواب عظیمی دارد و سرنوشت انسان را متحول می‌کند اما اگر برای کارهای بیهوده باشد اهمیتی ندارد.

 

طه‌محمدی از افراد متمول خواست از اسراف و تبذیر دوری کنند و به جای آن به محرومان کمک کنند، افزود: وظیفه انسانی ما این است که خوشی‌ها را با قشر محروم جامعه تقسیم کنیم.

 

وی با بیان اینکه مقداری باید به خود آمد و متحول شد، از افزایش گناهان در جامعه انتقاد کرد و گفت:  امام زمان(عج) از این همه گناه در رنج و ناراحتی است.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه امیدواریم برای ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) برنامه‌های خوبی در سطح استان برگزار شود، در ادامه با انتقاد از جنایت اردوغان و آل سعود اظهار داشت: پنج سال است مردم مظلوم بحرین درگیر جنگ هستند و تاکنون یک‌هزا و 500 کودک در یمن کشته شده است.

 

وی با بیان اینکه دیروز هواپیماهای آمریکایی یک مسجد را در سوریه بمباران کرد و 100 نفر را کشتند، اضافه کرد: آن وقت می‌گویند شعار «مرگ بر آمریکا» سر ندهید و اجازه دهید با آمریکا آشتی کنیم!

 

طه‌محمدی با بیان اینکه برای برجام زحمات و تلاش زیادی شد اما رهبری مدام هشدار دادند که آامریکا قابل اعتماد نیست، افزود: آمریکا اگر هزار بار دست دوستی به سوی ما دراز کند آن دست جز خیانت نیست.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان