اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. اسفند 1395 - 9:56   |   کد مطلب: 24348
داوطلبان براي ثبت نام در انتخابات چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا لازم است مدارک زير را ارائه کنند
 شرايط و مدارک نامزدي انتخابات شوراي شهر و روستا اعلام شد

به گزارش صبح الوند، پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا  همزمان با انتخابات رياست جمهوري روز 2 ارديبهشت 96 برگزار مي شود

زمان ثبت نام نامزدهاي انتخابات شوراهاي شهر و روستا تاريخ 30 اسفند 95 لغايت 6 فروردين 96 اعلام شده است.

*مدارک لازم براي ثبت نام انتخابات شوراي شهر و روستا

داوطلبان براي ثبت نام در انتخابات چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا لازم است مدارک زير را ارائه کنند.

داوطلبان به هنگام مراجعه براي ثبت‌نام موظفند اصل کارت ملي و شناسنامه عکس‌دار به همراه دو نسخه تصوير کارت ملي و تمام صفحه‌هاي شناسنامه، اصل و تصوير کارت پايان خدمت يا مدرکي دال بر مشخص بودن وضعيت خدمت وظيفه عمومي براي آقايان متولد سال ????به بعد، چهار قطعه عکس جديد 3 در 4 و اصل و تصوير مدرک تحصيلي مرتبط. و گواهي عدم سوء پيشينه.

برابر ماده 47 آيين نامه اجرايي قانون انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا داوطلبان بايد شخصا براي ثبت نام مراجعه و فرم داوطلبي را در حضور مسئول ثبت نام تکميل نمايند و براي ثبت نام نمي توانند نماينده معرفي کنند.

*نامزدهاي انتخابات شوراهاي شهر و روستا مطابق ماده 26 هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند:

الف – تابعيت کشور جمهوري اسلامي ايران.

ب – حداقل سن 25 سال تمام.

ج – اعتقاد و التزام عملي به اسلام و ولايت مطلقه فقيه.

د – ابراز وفاداري به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.

هـ – دارابودن سواد خواندن و نوشتن براي شوراي روستاهاي تا دويست خانوار و داشتن مدرک ديپلم براي شوراي روستاهاي بالاي دويست خانوار، داشتن حداقل مدرک فوق‌ديپلم يا معادل آن براي شوراي شهرهاي تا بيست‌هزارنفرجمعيت،داشتن حداقل مدرک ليسانس يا معادل آن براي شوراي شهرهاي بالاي بيست هزارنفرجمعيت.

و – دارا بودن کارت پايان خدمت نظام وظيفه يا کارت معافيت دائم از خدمت براي مردان.

تبصره 1 – اقليت‌هاي ديني شناخته شده در قانون اساسي به جاي اسلام بايد به اصول دين خود اعتقاد و التزام عملي داشته باشند.

‌تبصره 2 – اعضاء شوراها بايد در محدوده حوزه انتخابيه خود سکونت اختيار نمايند. تغيير محل سکونت هر يک از اعضاء شورا از محدوده‌حوزه انتخابيه به خارج از آن موجب سلب عضويت خواهد شد.

‌ماده 27 – اعضاء هيأتهاي اجرائي و نظارت انتخابات شوراها از داوطلب شدن در حوزه‌هاي انتخابيه تحت مسؤوليت خود محرومند.

‌ماده 28 – اشخاص زير به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن براي شوراهاي اسلامي به ترتيب ذيل محرومند:

-1 رئيس جمهور و مشاورين و معاونين وي، نمايندگان خبرگان رهبري ، وزراء معاونين و مشاورين آنان، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اعضاء شوراي نگهبان، رئيس‌قوه قضائيه و معاونين و مشاورين وي، رئيس ديوان عالي کشور، دادستان کل کشور و معاونين و مشاورين آنان، رئيس ديوان عدالت اداري، رئيس ديوان محاسبات کشور و معاونين وي، دادستان ديوان محاسبات ]، رئيس‌سازمان بازرسي کل کشور و معاونين وي ، شاغلين نيروهاي مسلح، رؤساي سازمانها و ادارات عقيدتي سياسي نيروهاي مسلح، رئيس سازمان صدا و سيماي‌جمهوري اسلامي ايران و معاونين وي، دبيرهيأت دولت، رؤساي دفاترسران سه قوه ، رؤسا و سرپرستان سازمانهاي دولتي، رؤساي دانشگاهها(دولتي و غيردولتي)، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، رؤساي کل و مديران عامل بانکها، رئيس‌جمعيت هلال احمر و معاونين وي، رئيس بنياد مستضعفان و جانبازان، سرپرست بنياد شهيد ، سرپرست بنياد مسکن، سرپرست کميته امداد امام،‌رؤساي سازمانها، مديران عامل شرکتهاي دولتي (‌مانند شرکت مخابرات، دخانيات…)، سرپرست نهضت سوادآموزي، رئيس سازمان نظام پزشکي‌ايران، مديران کل تشکيلات ستادي وزارتخانه‌ها و سازمانها و ادارات دولتي و ساير رؤسا، مديران و سرپرستاني که حوزه مسؤوليت آنان به کل کشور‌تسري دارد، از عضويت در شوراهاي اسلامي سراسر کشور محرومند مگر آن‌ که  قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء نموده و به هيچ وجه در آن‌پست شاغل نباشند.

-2  استانداران و معاونين و مشاورين آنان، فرمانداران و معاونين آنان، شهرداران و معاونين آنان ، بخشداران، مديران کل ادارات استانداري، مديران کل، سرپرستان ادارات‌کل، معاونين ادارات کل، دادستانها، داديارها، بازپرسها، قضات، رؤساي دانشگاهها، رؤساي بانکها، رؤسا، سرپرستان و معاونين سازمانها و‌شرکتهاي دولتي و نهادها و مؤسسات دولتي و يا وابسته به دولت که از بودجه عمومي به هر مقدار استفاده مي‌نمايند و ساير رؤسا، مديران و‌سرپرستان استان، شهرستان و بخش به ترتيب از عضويت در شوراهاي اسلامي واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش محرومند، مگر آن‌که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء نموده و به هيچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

-3 شهرداران ، مديران مناطق شهرداري و مؤسسات و شرکت‌هاي وابسته و شاغلين در شهرداري و مؤسسات و شرکتهاي وابسته به آن و شاغلين در دهياري و همچنين دهياران[51] از عضويت در‌شوراي اسلامي شهر محل خدمت محرومند، مگر آن‌که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء نموده و به هيچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

-4 اعضاء شوراهاي اسلامي موضوع اين قانون در طول مدت عضويت نمي‌توانند درسمتهاي مذکور در اين ماده مشغول به کار شوند.

‌ماده 29 – اشخاص زير از داوطلب شدن براي عضويت در شوراها محرومند:

الف – کساني که در جهت تحکيم مباني رژيم سابق نقش مؤثر و فعال داشته‌اند به تشخيص مراجع ذي‌صلاح.

ب – کساني که به جرم غصب اموال عمومي محکوم شده‌اند.

ج – وابستگان تشکيلاتي به احزاب، سازمانها و گروهکهايي که غير قانوني بودن آنها از طرف مراجع صالحه اعلام شده باشد.

‌د – کساني که به جرم اقدام بر ضد جمهوري اسلامي ايران محکوم شده‌اند.

هـ – محکومين به ارتداد به حکم محاکم صالح قضائي.

‌و – محکومين به حدود شرعي.

‌ز – محکومين به خيانت و کلاهبرداري و غصب اموال ديگران به حکم محاکم صالح قضائي.

ح – مشهوران به فساد و متجاهران به فسق.

ط – قاچاقچيان مواد مخدر و معتادان به اين مواد.

ي – محجوران و کساني که به حکم دادگاه مشمول اصل (49) قانون اساسي باشند.

ک – وابستگان به رژيم گذشته از قبيل (‌اعضاء انجمنهاي ده، شهر، شهرستان و استان و خانه‌هاي انصاف، رؤساي کانونهاي حزب رستاخيز و‌حزب ايران نوين و نمايندگان مجلسهاي سنا و شوراي ملي سابق، کدخدايان و خوانين وابسته به رژيم گذشته)

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان