اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. اسفند 1395 - 13:37   |   کد مطلب: 24335
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان بابیان اینکه 234میلیارد و 352 میلیون تومان جمع بدهی ادارات اجرایی استان همدان به موقوفات است گفت: هدف ما ایجاد موج در جامعه نیست و هدف این است که مسئولین اطلاع داشته باشند و سازمان اوقاف جز شفاف‌ترین سازمان‌ها است.

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام  محمد کاروند در نشست خبری در جمع خبرنگاران به بیان مشروح فعالیتهای سازمان اوقاف در سال جاری پرداخت و گفت: در اسفندماه سال جاری طرح دستهای اسمانی  اجرا شد که در آن بیش از 2400 سبد کالا با مبلغ 800 میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع شد.

 

*به هزینه رساندن 12 میلیارد تومان از درآمد موقوفات

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان بابیان اینکه امسال توانستیم 12 میلیارد تومان از درآمد موقوفات همدان را به هزینه برسانیم  گفت: این 12 میلیارد تومان کمک دولتی نبوده و همه از محل موقوفات هزینه شده است و در هیچ‌کدام از سال‌ها سابقه نداشته که به این مقدار به هزینه برسانیم.

 

وی اظهار کرد: اعتبارات دولتی کلاً  700 میلیون تومان بوده که آن برای مساجد هزینه شده و در حال انجام است.

 

حجت‌الاسلام  کاروند بابیان اینکه امسال بیش از 500 میلیون تومان مساعدت به مساجد  از محل موقوفات داشته‌ایم گفت: امسال ساخت حمام و سه منزل مسکونی را هم با همکاری کمیته امداد انجام دادیم.

 

وی با اشاره به موقوفات انجام‌ شده در حوزه سلامت گفت: یکی از نیت‌های موقوفات استان همدان هزینه‌های درمانی در شهرستان‌هایی  همچون ملایر، اسدآباد و کبودرآهنگ است.

 

*صرف هزینه بیش از دومیلیارد تومان در حوزه سلامت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان افزود: در حوزه درمان دو میلیارد و 117 میلیون تومان تا این تاریخ در سال 95 هزینه شده که تا پایان سال اورژانس ملایر هم راه‌اندازی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به افتتاح درمانگاه بهاءالملک در خیابان اعتمادیه گفت: این درمانگاه هم در غرب و همچنین در کل کشور نمونه خواهد بود و تمام هزینه‌های درمانی آن برای 32 روستا که در موقوفات بهاالملک قیدشده است رایگان است و  بقیه مردم هم با حداقل مبلغ ویزیت خواهند شد.

 

*اعزام 49 مبلغ به بقعه های شاخص همدان

حجت‌الاسلام  کاروند با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در 49 بقعه شاخص گفت:  49 نفر مبلغ اعزامی از قم و 16 مبلغ بومی داشته‌ایم که برای اعزام  مبلغین 180 میلیون تومان هزینه شده است و بیش از 420 نفر به‌غیراز طرح آرامش بهاری اعزام شدند.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم گفت:امسال  تربیت مربی حفظ قرآن در سطح استان که غالبا از خواهران بودند را داشته‌ایم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به اینکه  449 میلیون تومان در بحث مهر تحصیلی هزینه شده است گفت: امسال یک تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش بسته‌شده و در مرحله متسابقین زیر16 سال توفیقاتی داشته‌ایم.

 

*برگزاری جشنواره عکاسی وقف در خردادماه سال جاری

وی با اعلام خبر برگزاری جشنواره عکاسی در خردادماه سال اینده گفت: علاقه مندان می‌توانند آثار خود در خصوص موضوع وقف  را تا بیست فروردین‌ماه  ارسال کنند.

 

حجت‌الاسلام  کاروند بابیان اینکه  234میلیارد و 352 میلیون تومان جمع بدهی ادارات اجرایی استان همدان به موقوفات است گفت: در این خصوص همکاری با صداوسیما داشته‌ایم که مستندهایی در خصوص مطالبات اداره اوقاف از ادارات اجرایی همدان تهیه‌شده است.

 

وی بابیان اینکه  بیشترین طلب  موقوفات از ادارات شهرستان ملایر است گفت: هدف ما ایجاد موج در جامعه نیست هدف این است که  مسئولین اطلاع داشته باشند و سازمان اوقاف جز شفاف‌ترین سازمان‌ها است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان  با اعلام خبر تشکیل قرارگاه قدر گفت: در این قرارگاه بری اولین بار موفق شدیم از بیش از دو هزار پرونده بایگانی‌شده 77 موقوفه را بازیابی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف از 28 اسفند تا 15 فروردین سال آینده تعطیلی ندارد: در این مدت نیمی از  نیروها در اداره و نیمی هم در بقاع متبرکه هستند.

 

حجت‌الاسلام  کاروند در پایان با اعلام میزان درآمد آرامستان شهرستان همدان گفت: درآمد آرامستان یک میلیاردو هشتاد و سه میلیون تومان و هزینه ها یک میلیاردو سیصدو ده میلیون تومان می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان