اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. اسفند 1395 - 5:06   |   کد مطلب: 24318
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از افزایش 2.5 برابری ظرفیت های اتاق استان خبر داد و گفت: 576 اتاق و افزون بر 2000 تخت به ظرفیت هتل های همدان اضافه شده است.

به گزارش صبح الوند، علی مالمیر در نشست خبری خدمات سفر نوروزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 176 برنامه در قالب برنامه های آیینی و شاد برنامه ریزی کردیم گفت: برنامه های ایام نوروز از دوم تا هفتم فروردین تحت عنوان نوروزگاه برگزار می شود که در این برنامه ها تدوین دانشنامه نوروز در دست اقدام است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از افزایش 2.5 برابری ظرفیت تخت های استان خبر داد و گفت:  با بهره برداری از این هتل ها منهای  هتل هما 576 اتاق و افزون بر 2000 به ظرفیت تخت هتل ها اضافه می شود.

 

*پیش بینی ظرفیت اقامت 65 هزارو 500 نفر

وی اظهار کرد: امسال ظرفیت اقامت 65 هزار و 500 نفر را پیش بینی کرده ایم و 13 هزارو 500  ظرفیت اقامت در مکان هایی همچون مهانسراها، هتل ها  و مدارس داریم.

 

مالمیر از همکاری  با بانک سپه در خصوص راه اندازی موزه سکه خبر داد و گفت: امسال بودجه ای به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت مخزن موزه منطقه ای تخصیص یافت و در تلاشیم موزه آمادای دانشگاه آزاد هم به داخل شهر انتقال دهیم.

 

*رشد 12 درصدی صادرات صنایع دستی همدان

وی با اشاره به افزایش 12 درصدی صادرات صنایع دستی همدان  در ده ماهه امسال گفت: امسال ارزش صادرات از گمرگ همدان 12 میلیون دلار بوده است و در صادرکننده های نمونه کشوری دو صادرکننده همدانی معرفی شدند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به بدهی 4 میلیاردی تومانی میراث فرهنگی از سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: در زمان مدیریت خود سعی کرده ام این میزان بدهی را تسویه و کاهش دهیم.

 

مالمیر با اشاره به رشد بیست درصدی میزان گردشگران خارجی گفت: امسال 12 هزار و 400 نفر گردشگر خارجی به همدان آمده اند و ما در خصوص گردشگران داخلی سامانه ثبتی دقیق نداریم .

 

وی در خصوص ساماندهی خانه مسافرهای غیر مجاز گفت: خانه مسافرها به گردشگری استان کمک می کنند اما متاسفانه برخی خانه مسافرها دنبال مجوز گرفتن و طی مراحل قانونی نمیروند .

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در پاسخ به خبرنگار صبح الوند در خصوص معضل دستفروش های گنج نامه و تحت تاثیر قراردادن این اثر تاریخی گفت: این معضل را در سایر نقاط گردشگری داریم که شهرداری در این زمینه در حال انجام کارهایی و ساماندهی دستفروشان است.

 

وی در پایان با اشاره به تخصیص 500 میلیون تومان برای تکمیل موزه لاله جین گفت: 400 کارگاه خانگی در لاله جین از سوخت فسیلی استفاده می کنند که کارهایی برای اتصال این واحدها به گاز خانگی در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان