اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. اسفند 1395 - 23:51   |   کد مطلب: 24300
مدیرعامل موسسه خیریه ستاره ایرانیان با بيان اينكه دنبال ايجاد اشتغال در بين خانواده‌هاي بي‌سرپرست هستيم، گفت: مردم منابع مالی فراوانی در بانک‌ها اندوخته‌اند که اگر بخش کوچکی از این منابع در مسیر درست اقتصادی فعال شود، می‌توان اقدامات چشمگیری در رفع مشکل اشتغال انجام داد.
مدیرعامل موسسه خیریه ستاره ایرانیان مطرح كرد

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، در سال‌های اخیر سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد بسیاری به عنوان واسطه بین دولت و جامعه راه‌اندازی شده‌اند که در این میان موسسه خیریه ستاره ایرانیان همدان یکی از این سازمان‌های مردم‌نهاد بوده که عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده و توانسته اقدامات موثری در این حوزه انجام دهد.

 

این موسسه با وجود سابقه اندک خود اما در نتیجه تلاش و البته تجربه بالای مدیران خود توانسته اقدامات و فعالیت‌های مهمی در حوزه اشتغال به خصوص ایجاد شرایط کاری مناسب برای تعدادی از بانوان سرپرست خانوار فراهم کند، اما افتتاح شعبه سوم فروشگاه این موسسه بهانه گفت‌وگوی فارس با مدیرعامل موسسه بود که در ادامه مختصری از آن ارائه می‌شود.

 

عباس سلیمیان در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: این تجربه خیریه اشتغال با همکاری سازمان بهزیستی به عنوان اولین نمونه حرکت مردمی در چارچوب اصول اقتصاد مقاومتی و با حمایت دانشگاهیان، شورای شهر و شهردار همدان و استانداری و نیز تایید و حمایت نماینده ولایت فقیه برای فعالیت در فضای اقتصاد بدون بهره پا به عرصه حیات گذاشت.

 

وی گفت: مردم منابع مالی فراوانی در بانک‌ها اندوخته‌اند که اگر بخش کوچکی از این منابع در مسیر درست اقتصادی فعال شود، می‌توان اقدامات چشمگیری در رفع مشکل اشتغال انجام داد.

 

مدیرعامل موسسه خیریه ستاره ایرانیان در همدان اظهار کرد: راهبرد و اقدامات اجرایی این موسسه به نحوی است که ضمن نگه‌داشت این سپرده‌ها در دایره گردش مالی بانک‌ها و خصوصاً بانک ملی، به‌ عنوان امین مردم این منابع را در پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی برنامه‌ریزی شده که بدون واسطه در خطوط مصرف اساسی مردم قرار می‌گیرند سرمایه‌گذاری کند تا در یک فضای کاملاً امید‌بخش و سودآور و فاقد هرگونه شبهه منجر به توسعه اشتغال شود.

 

وی گفت: سازمان اجرایی موسسه طوری بنا شده است تا با کمک اساتید دانشگاه و نخبگان اقتصادی بتواند طرح‌های سرمایه‌‌گذاری را با خصوصیات اشاره شده، طراحی کرده و سودآوری آن‌ها را تحت شرایط مختلف ریسک‌های موجود محاسبه کند.

 

سلیمیان افزود: فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری موسسه برای ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان و بخصوص زنان سرپرست خانوار بر اساس تحلیل دقیقی از درآمد و هزینه‌های خانوار در حوزه های پوشاک، غذا، صنایع دستی، خدمات اقامتگاهی و گردشگری و درمان تعریف شده است.

 

وی گفت: چرخه کار در این حوزه‌ها به نحوی است که ایجاد شبکه فروش مقدم بر ایجاد شبکه تولید است تا بتوان آنچه را که تولید کرد بدون واسطه فروخت و از ریسک‌ها بازار دوری جست تا بتوان علاقه و اعتماد صاحبان سرمایه را به مشارکت و همکاری با موسسه جلب کرد.

 

مدیرعامل موسسه خیریه ستاره ایرانیان در همدان ادامه داد: سیاست موسسه بر آن است تا اگر تفاوت قابل توجهی با سود بانکی معمول در بانک‌ها داشته باشد به پیاده‌سازی آن‌ها توسط مجموعه‌های اقتصادی وابسته به خود اقدام کند و یا آن‌ها را برای مشارکت به مردم پیشنهاد دهد، بنابراین تا وقتی که چنین شرایطی برای یک پروژه فراهم نباشد منابع مالی سرمایه‌گذاران به نفع آنها در حساب سپرده بانک عامل موسسه به نفع خود آنان نگهداری می‌شود.

 

وی با تاکید براینکه پروژه‌ها و طرح‌های این موسسه در سه کلاس سودآوری؛ کوتاه مدت ( برگشت سرمایه در 3 تا 5 ماه مانند امور بازرگانی خرید و فروش )، میان مدت (برگشت سرمایه 6 تا 12 ماه مانند فعالیت‌های کارگاهی ) و بلندمدت ( برگشت سرمایه 1 تا 2 سال مانند پروژه‌های ساخت مجتمع‌های تجاری و مسکونی) سرمایه‌‌گذاری می‌شوند؛ افزود: این تقسیم‌بندی باعث می‌شود تا موسسه با توجه به اولویت‌ها و تمایلات صاحبان منابع مالی، نیازهای آنان به نقدینگی را به سرعت تامین نماید.

 

سلیمیان ادامه داد: مشارکت مردم در این حرکت، طبقه جدیدی از خیرین را به وجود می‌آورد که در باشگاه فرهنگی، اجتماعی ستاره ایرانیان گرد هم بیایند تا به جای دادن نان به دست نیازمندان و ایجاد رضایتمندی و خوشحالی لحظه‌ای برای دهنده و گیرنده نان، امکان نان‌آوری برای آنان فراهم شود تا در نتیجه آن ریشه فقر و نگرانی در جامعه خشکیده شود.

 

وی با اشاره به برنامه‌های باشگاه فرهنگی اجتماعی ستاره ایرانیان اظهارکرد: برگزاری همایش‌هایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله شعر و موسیقی و یا همایش‌های ماهانه ایده‌ها و سرمایه‌ها، سلامت، شیوه زندگی در کنار برنامه‌های دیگری از جمله تورهای مسافرتی و برگزاری جشنواره‌های ماهانه و فصلی لباس و صنایع‌دستی با دعوت از علاقمندان و استفاده بهینه از دانش و تجربیات اساتید برجسته کشوری و استانی از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده این موسسه هستند.

 

مدیرعامل موسسه خیریه ستاره ایرانیان در همدان با تاکید بر اینکه برای خیرین و حتی مشتریان مجموعه‌های اقتصادی موسسه به‌عنوان عضو باشگاه فرهنگی اجتماعی ستاره ایرانیان کارت مخصوص خانوادگی برای حضور رایگان در برنامه‌های باشگاه صادر خواهد شد، افزود: علاقمندان در صورت عدم امکان همکاری مالی با موسسه، می‌توانند با دادن اولویت خرید از فروشگاه‌های ستاره ایرانیان، از این حرکت مردمی توسعه اشتغال حمایت کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت مجموعه آموزشی و تولیدی محصولات پارچه‌ای ستاره ایرانیان و فروشگاه شماره 1 مزون LFT 24 ساعته مخصوص بانوان در ابتدای خیابان عارف، روبروی فروشگاه جهاد، ساختمان ستاره ایرانیان، ادامه داد: فروشگاه شماره 2 موسسه در طبقه زیرین ساختمان بهزیستی واقع در میدان دانشگاه نیز آماده ارائه انواع پوشاک، کیف و کفش کالای خواب و حمام،  و لوازم آرایشی با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت به همشهریان است.

 

سلیمیان تصریح کرد: البته در چند روز اخیر هم فروشگاه شماره 3 موسسه با محور ارائه مواد غذایی پروتئینی، لبنی و سبزیجات آشپزخانه در فروشگاه تعاونی مصرف فرهنگیان واقع در محوطه سر یخچال خیابان بوعلی افتتاح و آماده خدمت رسانی به عموم مردم است.

 

انتهای پیام /

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان