اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1402 - 23:42   |   کد مطلب: 24297
یک متخصص طب سنتی‌ گفت: نوشیدن بیش از حد چای مانع از دفع فلوراید بدن می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، «علی مظلومی» اظهار کرد: چای اگر به حد طبیعی مصرف شود برای سلامت مفید است و در غیر این صورت مثل خوردن بیش از حد هر چیز مضراتی به همراه دارد.

 

وی ادامه داد: برخی معتقدند نوشیدن چای باعث خراب شدن دندان‌ها می‌شود و یا به قلب آسیب می‌رساند، اما هیچ یک از این نظریات به صورت علمی به اثبات نرسیده است.

 

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: شاید علت برخی از این تصورات، خوردن مواد شیرین مثل شکلات و قند در کنار چای است که به‌عنوان مثال باعث خرابی دندان‌ها می‌شود، از همین‌رو بهتر است چای بدون خوردن قند نوشیده شود.

 

مظلومی با اشاره به دو خاصیت متضاد چای گفت: چای تا پیش از دو دقیقه از دم کشیدن اثر محرک دارد اما پس از مدتی به تدریج از خاصیت محرک بودن ‌آن کمتر و خاصیت آرام‌بخشی آن بیشتر می‌شود.

 

وی تصریح کرد: پس از گذشت پنج  دقیقه از دم کشیدن چای، بیشتر کافئین چای خارج شده و خاصیت آرام‌بخشی آن بیشتر می‌شود.

 

این متخصص طب سنتی یادآور شد: چای همانند دیگر نوشیدنی‌ها باید به حد طبیعی مصرف شود، چون در غیر این صورت باعث کندی در لخته شدن خون و جلوگیری از دفع فلوراید بدن می‌شود.

 

مظلومی ادامه داد: افزایش فلوراید در بدن باعث ضعیف شدن استخوان‌ها شده و در نتیجه احتمال شکستگی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

 

وی یادآور شد: اختلال در سیستم ادراری یکی دیگر از مضرات مصرف زیاد چای است، از همین‌رو افراد به‌ویژه کودکان باید در مصرف چای دقت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان