اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. اسفند 1395 - 21:43   |   کد مطلب: 24289
دختر رئیس جمهور آمریکا با پختن شیرینی خود را برای برگزاری جشن یهودیِ ضد ایرانی آماده می‌کند.

به گزارش صبح الوند به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در تصویر زیر ایوانکا ترامپ، دختر بزرگ رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در جشن پوریم در حال پختن شیرینی است. وی این عکس را به همراه دو فرزندش در صفحه اینستاگرام منتشر کرد.

 

جشن پوریم مراسمی است که هر سال یهودیان در آمریکا و اروپا برگزار می‌کنند و پایه و اساس آن به زمان خشایار شاه برمی‌گردد. در آن زمان خشایار شاه در روز تاجگذاری از ملکه خود می‌خواهد که در برابر مردان ظاهر شود تا زیبایی‌اش را به رخ میهمانان بکشد. اما ملکه به دلیل حجب و حیا و عفت ایرانی‌اش نمی‌پذیرد و خشایارشاه خشمگین شده و شخص دیگری را به عنوان ملکه معرفی می‌کند. ملکه جدید به نام «هدسه یا استر» به همراه تعدادی از زنان زیباروی به قصر می‌آید تا با همکاری پسر عمویش مردخای، هامان وزیر خشایار شاه را به قتل برسانند. بعد از کشتن وزیر, مردخای جانشین وی می‌شود. آنها سپس از خشایار شاه اجازه می‌گیرند تا دشمنان یهود را در 3 روز متوالی بکشند و در پی آن ظرف 3 روز 70 هزار نفر از ایرانیان را که در میانشان زنان و کودکان زیادی بودند با قساوت تمام به قتل رسانده و اموالشان را به غارت می‌برند".

 

باوجود گذشت حدود 26 قرن، یهودیان همچنان این روز را جشن می‌گیرند. ایوانکا ترامپ نیز که همسری یهودی دارد با پختن شیرینی در این روز شادی‌اش را از این جشن ضد ایرانی به اشتراک گذاشت!

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان