اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. اسفند 1395 - 23:43   |   کد مطلب: 24256
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: زندگی مجردی در جامعه روندی افزایشی دارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، دکتر کوروش ساکی در نشست بررسی برنامه بهداشت خانواده و تحول سلامت بهداشت استان اظهار کرد: افزایش نرخ طلاق، کاهش جمعیت و ... عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی دارد که از جمله آنها می‎توان به افزایش سن ازدواج، کاهش موالید و تغییر نوع دیدگاه زندگی اشاره کرد.

 

وی با اشاره به خودسوزی بانوان گفت: این نوع خودکشی که ابراز نهایت اعتراض توسط زنان است پرالتهاب‌ترین نوع عوارض اجتماعی را ایجاد می‌کند.

 

ساکی اضافه کرد: الان به واسطه هژمونی فرهنگ غرب و کشورهای در حال توسعه خیلی سخت شده که برای بانوان جا بیندازیم که به مانند مادران خودمان فرزندآوری زیادی داشته باشند.

 

وی گفت:  در بین نخبگان تک فرزندی  بلایی شده است و مشاهده می کنیم که فرد نخبه است و باید نسل و ژن او را  را تقویت کنیم تا تعداد افراد نخبه بیشتر شود اما متاسفانه  این نوع سبک‎ را تغییر دادند کار سختی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان شرایط اقتصادی، تفاوت یافتن نوع دیدگاه‌ها را از جمله عوامل کاهش زاد و ولد عنوان کرد و افزود: زندگی مجردی در حال افزایش است که با  ترویج فرهنگ غرب و پیشرفت تکنولوژی این مهم روند افزایشی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان