اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. اسفند 1395 - 23:39   |   کد مطلب: 24254
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: قول استاندار همدان برای تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برگزاری دوره‌های مهارتی ازدواج محقق نشد.
قول استاندار همدان برای تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار محقق نشد

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، سعید گلستانی ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان اظهار داشت: جهاد دانشگاهی همدان با توجه به جلسات متعدد مکان مناسبی با هزینه 50 میلیون تومانی را ساماندهی کرده و این مرجع یک نهاد مشاوره برای متقاضیان طلاق است.

گلستانی بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و 295 نفر از زوجینی که به دفترخانه‌ها برای ثبت ازدواج مراجعه کردند تحت آموزش دو ساعت کلاس بهداشتی و چهار ساعت کلاس مهارت‌های بعد از ازدواج قرار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: تصمیم داریم تا در سال 96 دوره‌های آموزشی ازدواج را برای تمام زوجین استان و با همکاری بهزیستی و جهاد دانشگاهی عملیاتی کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه استاندار همدان قول کمک 100 میلیون تومانی در این زمینه را داده که تاکنون محقق نشده است، گفت: اگر بخواهیم برای موضوع مشاوره زوجین به امید بودجه‌های استانی منتظر بمانیم راه به جایی نمی‌بریم و در زمینه اقدامات مشاوره‌ای مبلغ 15 هزار تومان را از هر زوج دریافت می‌کنیم که هزینه مدرس را تأمین می‌کند.

گلستانی با اشاره به وجود خدمات مشاوره‌ای در نهادهای استان، عنوان کرد: در حال حاضر خدمات مشاوره‌ای در بهزیستی، نیروی انتظامی، کمیته امداد و دادگستری همدان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه دبیرستان و دانشگاه با همکاری آموزش و پرورش، آموزش‌هایی در حال انجام است، افزود: این آموزش‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای سه گروه دانش‌آموزان، اولیا و مربیان برگزار می‌شود که طبق نظرسنجی‌ها بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

 اقدامات سایت‌های همسرگزینی غیر اخلاقی است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه در جنگ نرم با انواع و اقسام ترفندهای دشمن مواجه هستیم، ابراز کرد: پژواک انقلاب اسلامی در روح جوانان منطقه دمیده شده و آثار تهاجم فرهنگی دشمنان نیز به وضوح در مدارس و خیابان‌ها قابل مشاهده است که باید با همان سرعت با ترفندهای دشمن به مقابله برخاست.

گلستانی با بیان اینکه اقدامات سایت‌های همسرگزینی غیر اخلاقی است اظهار داشت: در طرح همسان‌گزینی ازدواج باید ساماندهی منظمی در حوزه ازدواج افراد مجرد و همسرگزینی افراد مطلقه در نظر گرفته شود.

وی افزود: سالانه 150 تا 160 هزار مورد طلاق اتفاق می‌افتد که با توجه به شکسته شدن قبح طلاق دیگر کسی تمایل به ازدواج با زنان مطلقه ندارد و این افرد دچار بحران روحی و افسردگی می‌شوند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان تصریح کرد: طرح همسان‌گزینی باید زمینه‌ای را مهیا کند تا زنان مطلقه برای ازدواج مجدد ساماندهی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان