اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. اسفند 1395 - 21:36   |   کد مطلب: 24237
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با نوآوری زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کنند.
شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، خسرو پیری ظهر امروز در دومین همایش شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان با اشاره به اینکه مهمترین ضرورت در تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار داشت: مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را اقتصاد جوان، پویا و پایدار تشکیل می‌دهد که جزء سیاست‌های کلی نظام قرار گرفته است.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اقتصادی مبتنی بر ارتقای رفاه فرهنگی و اجتماعی در جامعه افزود: اقتصاد بارور و پایدار می‌شود و زمینه رفاه را برای مردم ایجاد می‌کند که از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شده باشد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم فعالیت 50 شرکت دانش‌بنیان در استان همدان را نویدبخش حرکت توسعه محور دانست و گفت: به منظور توجه همه اقشار به شرکت‌های دانش بنیان این است که فرهنگسازی فناوری در جامعه نهادینه شود.

وی بیان کرد: سیستم مدیریتی کشور در همه سطح باید به این مهم توجه داشته باشند که اساس توسعه کشور و رونق اقتصادی وابسته بکارگیری فناوری، نوآوری و دانش‌بنیان با یکدیگر است.

پیری تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند دانش را به ثروت کنند و با گسترش فعالیت، حمایت و توانمندسازی این نوع شرکت‌ها شاهد ایجاد ارزش افزوده بسیار و تولید ثروت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان توان تولید محصول با کیفیت را دارند، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان برخلاف سایر شرکت‌ها و شهرک صنعتی در زمینه نوآوری در تولید ورود پیدا کردند و مدیران باید به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم با اشاره به ضرورت تجاری‌سازی علم و دانش اظهار داشت: برندسازی از سیاست‌های وزارتخانه علوم و تحقیقات است در این راستا دانشگاه‌ها باید براساس آیین‌نامه ابلاغی شرکت‌های دانش‌بنیان از نوآوری جدید دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان