اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. اسفند 1395 - 23:28   |   کد مطلب: 24212
کنگره دانش‌آموزان شهید استان همدان همراه با رونمایی از ۱۶ جلد دل نوشته تحت عنوان نامه‌ای به شهید برگزار شد.
کنگره دانش‌آموزان شهید استان همدان برگزار شد

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، ظهر امروز کنگره دانش‌آموزان شهید استان همدان با حضور مدیرکل اداره آموزش‌ و پرورش، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان و جمعی از دانش‌آموزان و خانواده شهدا برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد که دانش‌آموزان بسیجی در این مراسم ضمن ادای احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به قرائت جمعی سرود ملی پرداختند و گروه موزیک سپاه انصار الحسین(ع) استان نیز در این مراسم سرودی را در وصف شهدا اجرا کردند.

در این مراسم از 16 جلد دل نوشته، تحت عنوان نامه‌ای به شهید توسط مدیرکل آموزش‌وپرورش و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان رونمایی شد. این 16 جلد کتاب شامل نامه‌های 7 هزار دانش‌آموز استان همدان به شهداست.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان همدان در این مراسم با اشاره به اینکه طبیعت هر موجودی که در این عالم زندگی می‌کند مرگ است، اظهار داشت: مرگ با شهادت فنا شدن برای بقا است.

مصطفی خزاعی با بیان اینکه در شهادت دو عنصر سبب ماندگاری شهید می‌شود، افزود: شهید مرگ را آگاهانه انتخاب می‌کند و عنصر دیگر ماندگاری شهید رفتن به استقبال خطر برای رضای خدا است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد منتظرند تا به کاروان شهیدان بپیوندند، عنوان کرد: در شهادت شهید فروشنده و خریدار خدا است کالای مورد معامله جان انسان و بهای معامله بهشت رضوان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، اظهار داشت: چه بد بازاری است اگر کسی بخواهد با خون شهید معامله‌گری کند و چه بد تجارتی است برای کسی که از نام شهید سوءاستفاده کند.

خزاعی تصریح کرد: زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان یعنی شریان پیدا کردن زندگی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی است پس نباید اجازه دهیم که هیچ گرد و غبار و رنگ تعلقی غیر از زنگ خدا بر این نظام بنشیند.

وی با اشاره به اینکه راه ما حق است و حق نیز پایدار و استوار بیان کرد: شناخت هویت، قابلیت‌های ایران و ایجاد صلح در دنیا از برکات خون شهدا است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان