اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. شهريور 1398 - 0:26   |   کد مطلب: 24211
رئیس بیمارستان طالقانی گنبدکاووس، گفت: کودک 10 ساله کلاله ای که به دلیل مسمومیت غذایی دچار مرگ مغزی شده است، با موافقت خانواده برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.
اهدای اعضای بیمار ده ساله

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، رسول صلاحی اظهار داشت: شایان خوبرو از اهالی شهرستان کلاله درشرق استان گلستان است، این کودک ؛ 12 اسفند سال جاری به بیمارستان طالقانی گنبدکاووس انتقال یافته بود.

 

به گفته وی، پس از تایید مرگ مغزی این نوجوان توسط پزشکان متخصص؛ با تلاش تیم اعضای پیوند دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان طالقانی گنبدکاووس، صحبت های لازم با خانواده این بیمار برای اهدای عضو انجام شد.

 

صلاحی اضافه کرد: پس از موافقت خانواده این بیمار، هماهنگی های لازم با بیمارستان امام (ره) تهران صورت گرفت که تیم امداد آن با حضور در بیمارستان طالقانی گنبدکاووس اقدام به اعزام این کودک جهت پیوند اعضا کردند.

 

وی تصریح کرد: براساس اعلام نظر اولیه پزشکان 'قلب، کلیه ها، کبد و به احتمال زیاد ریه' شایان ، نجات بخش جان بیماران نیازمند به پیوند عضو خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون اعضای چند جوان دیگر گلستانی نیز که دچار مرگ مغزی شده بودند، نجات بخش جان بیماران شده است.

 

شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان