اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. اسفند 1395 - 14:54   |   کد مطلب: 24206
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد:
بهره مندی بیش از 110 هزار نفر از برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان بابیان اینکه بیش از 570 کانون فرهنگی و هنری مساجد در همدان وجود دارد گفت: در سال جاری بیش از 110هزار نفر از برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان بهره مند شدند.

به گزارش صبح الوند، هادی فیض منش در جمع خبرنگاران با اشاره به آنکه  18 اسفند ،  روز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هست گفت: در استان همدان یک هزار و 800 مسجد و بیش از 570 کانون  فرهنگی، هنری مساجد وجود دارد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان اظهار کرد:98 درصد  از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعال بوده و همچنین 283 کتابخانه در مساجد به ارائه خدمات فرهنگی به علاقه‌مندان می‌پردازند.

 

وی اظهار کرد:  طبق برنامه ششم توسعه باید در استان همدان 25 درصد از مساجد را به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اختصاص می‌دادند که این مقدار در استان بیشتر هم هست.

 

فیض منش بیان کرد: در سال جاری بیش از 5 میلیارد ریال اعتبار نقدی و سرانه‌ای به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اختصاص‌یافته است.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح تلاوت نور در مساجد گفت: هم‌اکنون در 831  مسجد بعد از نماز مغرب و عشا طرح تلاوت نور برگزار می‌شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با اشاره به نقش مهم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تربیت نوجوانان  و جوانان گفت: با توجه به هجمه‌های دشمن مساجد بهترین اماکن جهت تربیت دینی می‌باشند و مساجدی که فقط نماز دران برگزار شود و عاری از فعالیت‌های فرهنگی باشد دیگر مسجد نیست بلکه فقط نمازخانه هست.

 

وی با  اعلام اینکه در سال جاری بیش از 110 هزار نفر از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بهره برده‌اند گفت: در تاریخ 25 اسفند از بیش از 100 نفر از فعالان این عرصه ازجمله فعالان فرهنگی، مدیران فرهنگی، ائمه جمعه و همچنین نخبگان فرهنگی تجلیل خواهد شد.

 

فیض منش در خصوص فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام نوروز گفت: در مساجد بر سر مسیر مسافران و همچنین مساجدی که در اماکن گردشگری خاص هستند نمایشگاه‌های کتاب برگزار خواهد شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان  در پایان با اعلام آمادگی تأسیس کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاها گفت: تمامی روستاهای بالای هزارهادی فیض منش,  نفر می‌توانند از مجوز تأسیس کانون برخوردار شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان