اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. اسفند 1395 - 15:43   |   کد مطلب: 24195
در جشنواره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور مطرح شد:
در حق جامعه قرآنی جفا شده است/راهیابی 43 دانشجو به مرحله کشوری
مراسم تجلیل از متسابقین قرآن و عترت دانشجویان مراکز دانشگاه های پیام نور استان همدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسوولان دانشگاه پیام نور امروز در این دانشگاه برگزار شد.
در جشنواره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور مطرح شد

به گزارش صبح الوند، در این مراسم در ابتدا رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان ضمن قدردانی و تشکر از حضور برگزیدگان مسابقات قرآنی گفت: دانشگاه پیام نور علاوه بر کار آموزشی سعی می‌کند در خصوص اقدامات فرهنگی قدم‌های مثبتی را بردارد و با توجه به تراکم واحدها و مراکز خود برنامه‌های مفید و سازنده فرهنگی در این دانشگاه تاکنون انجام داده است.

 

وی بابیان اینکه خوشبختانه نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در این دانشگاه فعال است افزود: دانشگاه پیام نور همدان دارای دو ویژگی خاص شامل وجود بافت سنتی مذهبی در میان اساتید دانشجویان و ... را دارد که این دانشگاه را از دانشگاه‌های دیگر ممتاز کرده است.

 

صفی الله صفایی در خصوص مسابقات قرآنی اظهار کرد: این مسابقات در سه سطح نخست در 15 واحد از مراکز دانشگاه پیام نور، در سطح استان و سپس در سطح مسابقات ملی و کشوری برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات 430 نفر از دانشجویان  در مرحله نخست ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 90 نفر به مرحله دوم در سطح استان و 43 نفر نیز به مرحله کشوری راه پیداکرده‌اند.

 

صفایی ادامه داد: بیستمین جشنواره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان این دانشگاه در 10 رشته حفظ 10 جز، 5 جز، ترتیل ، سخنوری، تواشی، اذان و... برگزار می‌شود که گروه تواشی دانشگاه پیام نور همدان نیز حائز رتبه نخست این مسابقات در استان قزوین شده است.

 

وی اضافه کرد: در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی رتبه دوم، در ترجمه و تفسیر قرآن رتبه اول کشور و در بخش سنجش دانشجویان نیز این دانشگاه رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

 

امام جمعه: در حق جامعه قرآنی جفا شده است

در ادامه این مراسم تجلیل نیز نماینده ولی‌فقیه در استان نیز  بابیان اینکه متأسفانه در حق قرآن در جامعه کنونی جفا شده است بیان کرد: اگر به‌صورت عملی آنچه قرآن از همه خواسته است عمل می‌کردیم وضعیت کنونی دنیا این‌گونه امروز نبود.

 

آیت‌الله طه محمدی در خصوص مهجور باقی ماندن قرآن یادآور شد: به اعتقاد من آنچه موجب مهجوریت قرآن کریم نمی‌شود عمل به دستورات قرآن کریم است چراکه خواندن آیات قرآن و بی‌تفاوتی به معنا کماکان قرآن را مهجور نگاه می‌دارد.

 

وی بابیان اینکه برکت عمر و نسل خانواده با قرآن کریم است تصریح کرد: قرآن کریم کلیدواژه‌ای است که همه قفل‌ها و کلیدهای بسته رمزی را باز می‌کند و امیدواریم همه‌کاره‌ای ما مطابق با فرمایشات و دستورات قرآن در زندگی باشد.

 

گفتنی است در پایان این جلسه با اهدای لوح‌های تقدیر از مقام آورندگان این دوره مسابقات قرآنی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان