اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. اسفند 1395 - 23:20   |   کد مطلب: 24176
استاندار همدان گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا باید یک غیرت ملی در خرید کالای ایرانی با هدف حمایت از تولیدات داخلی ایجاد شود.
غیرت ملی برای خرید کالای ایرانی ایجاد شود

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، محمد ناصر نیکبخت روز شنبه در نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: باید نسبت به خرید کالای تولید داخل کشور یک احساس مسئولیت شکل گیرد تا با این روش ورود کالای قاچاق برای افراد سودجو صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وی با ذکر اینکه این مطالبه با فرهنگسازی محقق می شود تاکید کرد: صدا و سیما در زمینه فرهنگسازی و ترغیب مردم به خرید کالای تولید داخل نقش بسیار پراهمیت و مهمی عهده دارد.

وی افزود: صدا و سیما و دیگر رسانه ها می توانند با تهیه گزارشهایی از واحدهای راکد و تعطیل در مصاحبه با تولید کننده، کارگر بیکار شده و عرضه کنندگان کالاهای مشابه خارجی در بازار، اهمیت بی توجهی به کالاهای تولیدی داخل کشور را نمایان سازند.

استاندار همدان اضافه کرد: باید به صورت مستمر و پیوسته این گزارشها تهیه شده و اعلام کرد که علت تعطیلی واحدها و بیکار شدن کارگران بی توجهی مصرف کنندگان به کالاهای تولید شده در داخل کشور است.

نیکبخت اظهارکرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش خرید کالا از سوی شهروندان، این زمان فرصت مناسبی برای فرهنگسازی به منظور خرید کالاهای داخلی است.

وی بیان کرد: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات داخلی است بنابراین باید ائمه جمعه و جماعات، سمن ها و همه تشکل های تاثیرگذار و افراد با نفوذ برای ترویج خرید کالاهای داخلی فعال شوند.

وی اظهارکرد: باید آسیب های اقتصادی و بهداشتی ناشی از خرید کالای قاچاق بازگو شود و عنوان کرد که اجناس قاچاق فاقد کیفیت لازم هستند.

استاندار همدان استقبال از کالای قاچاق را تیشه زدن به ریشه اقتصاد سالم یک کشور دانست و گفت: باید با کارهای فرهنگی یک دلزدگی نسبت به مصرف کالای قاچاق ایجاد کرد.

نیکبخت افزود: برای احیای واحدهای تولیدی داخل کشور به سازمان صنعت معدن تجارت و مجمع امور صنفی تاکید کردم که در برگزاری نمایشگاه از عرضه کالای خارجی جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: یکی از اصلی ترین و محوری ترین هدف اقتصاد مقاومتی احیای تولید و اقتصاد است تا جایی که بتوان در برابر تکانه های خارجی مقاوم و استوار بود.

وی تصریح کرد: دولت در زمینه مبارزه با کالای قاچاق به خوبی عمل کرده به گونه ای که میزان کالای قاچاق کشف شده از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار رسیده است.

استاندار همدان افزود: ورود هر 10 هزار دلار کالای قاچاق یک فرصت شغلی را از بین می برد که این آمار گویای آسیب جدی قاچاق بر حوزه اشتغال و اقتصاد یک کشور است.

نیکبخت گفت: چشم پوشی از مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مثابه سمی است که با ورود به حوزه تولید موجب رکود و بیکاری می شود.

وی بر استفاده از تجهیزات نوین و دانش بنیان برای مبارزه با قاچاق کالا تاکید و اضافه کرد: مبارزه با قاچاق نیازمند یک کار سیستمی بوده و باید تمامی مفاد تصمیات اتخاذ شده اجرایی شود.

یک هزار و 340 میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه در این استان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان