اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. اسفند 1395 - 11:23   |   کد مطلب: 24165
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان :
طرح مديريت بحران همدان با اولويت بازار اجرايي شود
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان گفت: طرح مديريت بحران همدان با اولويت بازار اجرايي شود
طرح مديريت بحران همدان با اولويت بازار اجرايي شود

به گزارش صبح الوند، رضا زماني در شوراي مديريت بحران شهرستان همدان گفت : اجراي طرح مديريت بحران در اماکن شهرداري که توسط کارشناسان تهيه شده است بايد با اولويت بازار اجرايي شود .

معاون برنامه ريزي و امور عمراني  فرمانداري همدان  خواستار عملياتي شدن اين طرح شد و اضافه کرد: آموزش مردم و اصناف بايد در اين طرح مورد توجه قرار گيرد.

مدير امور 2 برق همدان در اين باره گفت: اصلاح شبکه ها توزيع برق در 2 پاساژ قدس و استقلال در بازار همدان که بافت فرسوده اي دارند با همکاي شهرداري و اتاق اصناف اجرا شده است.

ايرج صابري افزود: بازار همدان در راستاي طرح ساماندهي شبکه بازار بررسي شده که از نظر تاسيسات داخلي دچار مشکل است که بايد در اين باره تدابيري انديشيده شود.

وي اضافه کرد: تعميرات مبلمان داخلي مغازه ها که به شکل هاي مختلف تغيير مي کند از ديگر مشکلات است که همچنان به قوت خود باقي مانده و در اين زمينه هيچ الزامي براي کسبه وجود ندارد .

وي افزود: هر گونه تعميرات در بازار بايد با استعلام از دستگاه هاي خدمات رسان باشد چراکه جا به جايي خودسرانه لوازم اندازه گيري برق مشکلات زيادي را ايجاد مي کند.

وي گفت: تابلوهاي تبليغاتي و سايبان هاي ايجاد شده توسط کسبه و گرفتن برق غير مجاز به شدت حادثه ساز و مشکل آفرين است .

صابري گفت: شرکت برق آمادگي لازم براي رفع مشکلات برق بازار همدان توسط کارشناسان را دارد تا با حضور در راسته بازارها و همراهي اصناف شبکه برق را اصلاح کند.

به گفته وي در 2 سال گذشته 6 ميليارد ريال براي اصلاح برق بازار همدان هزينه شده است.

معاون پيشگيري و آموزش سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني همدان نيز گفت: انبارهاي غير اصولي و غير ايمني کالاها، مصالح نامناسب و قابل اشتعال، رعايت نکردن الزامات در زمان تعميرات و ايجاد سد معبر در محل بازار از جمله نواقص ايمني در بافت سنتي بازارهمدان و مجتمع هاي تجاري است.

سيد صادق پور سينا افزود: در سال جاري 200 مورد پايش در حوزه بازار و اداره هاي همدان انجام شده که بيانگر شرايط نامطلوب اين مکان ها به ويژه بازار همدان است.

وي ادامه داد: سيستم گرمايشي نامناسب ، سازه هاي قابل اشتعال و اختلاف ارتفاع تقاطع از ديگر مشکلات بازار همدان است که امداد رساني به آنها را با مشکل مواجه مي کند .

پور سينا گفت: ساماندهي بازار همدان نيازمند عزم ملي و خرد جمعي است و در اين زمينه 28 دستگاه مرتبط بايد با يکديگر تعامل و همکاري داشته باشند.

وي ادامه داد: 450 نفر از کسبه همدان آموزش هاي لازم در زمينه مقابله با حوادث احتمالي را فرا گرفتند اما اين آموزش ها از سال 93 برگزار نشده است.

مدير منطقه 4 شهرداري همدان نيز با بيان اينکه تاکنون اقداماتي براي ساماندهي 2 پاساژ قديمي قدس و استقلال همدان انجام شده افزود: مشکل اين پاساژها سازه اي است و به دليل بافت فرسوده برحي از کاروانسراهاي مخروبه و به مکاني براي تجمع افراد معتاد و يا مواد اشتعال زا تبديل شده است.

مسعود دهباني افزود: از بين رفتن راسته بازارها و ايجاد شغل هاي مختلف در بازار مشکلات زيادي را در بازار همدان ايجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان