اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. اسفند 1395 - 23:45   |   کد مطلب: 24160
رئیس پلیس راهور استان همدان با اشاره به اینکه با افزایش ورود خودرو شهر اما ظرفیت خیابان‌ها و پارکینگ‌ها هیچ تغییری نکرده‌ است، گفت: امسال ۷۷ نفر در حوادث رانندگی درون شهری استان همدان جان خود را از دست دادند.
حوادث رانندگی درون شهری استان همدان ج

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، علی فکری شب گذشته در کمیسیون خدمات شهری با اشاره به فوت 47 نفر در شهر همدان در 11 ماهه امسال اظهارداشت: در این مدت، 77  نفر در سطح استان در حوادث رانندگی کشته شدند.

وی افزود: متأسفانه در زمینه فرهنگ‌‌سازی عملکرد خوبی نداشته‌ایم در حالی‌که 23 دستگاه داریم که می‌توانند در زمینه فرهنگ ترافیکی کار کنند اما وقتی صحبت از فرهنگ‌سازی به میان می‌آید همه نگاه‌ها بر آموزش و پرورش و شهرداری متمرکز است.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اسقاط چهار هزار دستگاه خودرو در امسال عنوان کرد: در همین مدت 15 هزار دستگاه خودرو به شهر وارد شدند که لازم بود به موازات آن، بستر و زمینه اقدامات ترافیکی ایجاد شود اما متأسفانه همچنان از همان ظرفیت خیابان‌ها و پارکینگ‌های سابق برخوردار هستیم و پیشرفتی حاصل نشده است.

وی تأکید کرد:  امروز دیگر نصب بنر، تبلیغات محیطی و مسائلی از این دست در بحث فرهنگ‌سازی پاسخگو نیست و باید به سمت برنامه‌ها و اقدامات جدید برویم.

فکری بیان کرد: بهتر است سازمان حمل و نقل و ترفیک شهرداری خودرویی برای ثبت تخلفات تدارک ببیند که روی آن دوربین نصب باشد، این موضوع در برخورد با انواع تخلف به‌ویژه تخلفات دوبله بسیاری کاربردی است.

وی ضمن تأکید بر این امر که در 11 ماهه امسال بیش از 75 هزار نفر آموزش چهره به چهره انجام گرفته‌ است، گفت: بیش از 50 هزار نفر از این تعداد از بین دانش‌آموزان بودند.

رئیس پلیس راهور استان همدان با اشاره به اینکه در راستای فرهنگسازی در زمینه ترافیک بیش از 250 دقیقه برنامه در صدا و 100 دقیقه در سیمای استان تهیه و پخش شده است، اظهار داشت: این در حالی‌ است که ریالی اعتبار در مباحث فرهنگی نداشتیم اما حسب وظیفه با جدیت به موضوع ورود کردیم.

وی افزود: در مسائل فرهنگی بیش از یک‌هزار سررسید، 10 هزار جلد تقویم و 50 هزار بروشور برای نوروز با پیام‌های ترافیکی پیش‌بینی شده‌ است.

فکری همچنین به آمار کشته‌شدگان ترافیکی در استان اشاره و بیان کرد: از زمانی که دوربین‌های ثبت تخلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند تخلفات بسیار کاهش یافته‌است اما در هر صورت آمار تلفات قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه تنها در مهرماه فقط 20 کشته ترافیکی داشته‌ایم، گفت: 70 درصد تصادفات فوتی در تصادفات شهر و بلوارها بوده که بلوار مطهری، بلوار نجفی و فرودگاه در شهر همدان مهمترین محورهای این تصادفات بوده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان همدان ضمن تأکید بر این امر که نیازمند آموزش سرعت حرکتی در بلوارها هستیم عنوان کرد: سمت و سوی پلیس و شهرداری برای کاهش اتفاقات و حوادث است اما نیازمند یاری و همراهی دیگر دستگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان