اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. اسفند 1395 - 12:51   |   کد مطلب: 24156
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه همدان گفت: این ولایتی که بعد از نبوت وجود دارد را همگی مدیون حضور ولایی حضرت زهرا (س)در عرصه جهاد می باشیم.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه همدان

به گزارش صبح الوند،حجت الاسلام ناصر نقوی در گفتگو با صبح الوند، به بیان وجود مقدسه حضرت زهرا (س) به عنوان برترین الگوی عالم خلقت پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از حضرت رسول نه برای ما انسانهای عادی بلکه برای اولیای خدا الگو حساب میشوند .

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه همدان افزود: امام عصر(عج) دررابطه با شخصیت حضرت زهرا(س) می فرماید که برای ما بر وجود فاطمه زهرا(س) الگوی حسنه ای هست یعنی الگو بودن حضرت زهرا(س) نه برای ما فقط و برای خوبان عالم و برای اولیای خدا هم بوده است و امام حسن عسکری (ع) هم می فرماید ما حجت خداییم بر مردم و مادرم حضرت زهرا (س) حجت خدا بر ما است.

 

وی تصریح کرد: الگو بودن حضرت زهرا برای ائمه عظمت وی را ثابت می کند پس این اصل جریان است که حضرت زهرا(س) الگوی برتر بوده و اگر بخواهیم سعادتی را پی بگیریم باید در این مسیر سفت و سخت قدم برداریم.

 

*حضرت زهرا (س) نقش اول دفاع از ولایت را داشتند

حجت الاسلام ناصر نقوی در خصوص سبک زندگی حضرت فاطمه (س)و نقش  ایشان بعد از رسول مکرم اسلام گفت: اگر بخواهیم وجود مقدس حضرت زهرا(س) را در مباحث مختلف بررسی کنیم  یکی از آن مباحث بحث سیاسی ان روز بوده که نقش محوری نفر اول دفاع از ولایت را بی بی بزرگوار داشتند.

 

وی تصریح کرد: نقش محوری حضرت فاطمه در مباحث سیاسی انروز که امروز به عنوان اشاعه فرهنگ شیعی می شود از ان اسم برد بر همگان اشکار است.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه همدان خاطر نشان کرد:  حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایتی که دفاع از حیثیت نبوت را همراه خودش داشته است ودر عرصه های مختلف از مباحث اجتماعی کوتاه مدت تا دراز مدتی که تا الان هم ادامه دارد نقش محوری داشته است.

 

 

وی ادامه داد: از مثالهای بارزی که می توان مطرح کرد می توان به  مثال های همچون انکه بی بی بزرگوار برای دفاع از امیر مومنان آمد پشت در مذاکره کند و آن اتفاق افتاد و یا اینکه حضرت زهرا(س)  برای دفاع از ولایت و حمایت مالی از حکومت الهی قضیه فدک را پیگیری کرد که  البته دفاع از حیثیت وصیت حضرت رسول و آیه های قران هم بود ولی محور، محور ولایت است.

 

حجت الاسلام ناصر نقوی افزود: با نگاهی به خطبه فدک متوجه می شوید که خطبه سرتاسر محور ولایت است و چندان بحثی از فدک در ان  نیست و خطبه به ان بلندی ابتدا تا انتها بحث حوال و حوش ولی خدا، اولیای خدا و نبی خدا و پیروی از فرائض الهی می چرخد و همه  اینها نشاندهنده نقش محوری بی بی در دفاع از حکومت الهی و دفاع از خلیفه خدا ولی خدا و دفاع از حجت خدا است.

 

وی ادامه داد: در جریان گریه های سیاسی  نقش حضرت بسیار محوری است و یا در ورود به مسجد، ایشان  نقش محوری داشته  که هر کدام تحلیلی دارد.

 

*وصیت نامه حضرت فاطمه (س) یک سیاست ماندگار برای شیعی است

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه همدان به تشریح وصیت نامه حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: در جریان وصیت حضرت زهرا که  به عنوان یک سیاست ماندگار شیعی  ،دفاع از حیثیت شیعه و حیثیت حقانیت ولایت حق است می بینیم یک سیاسیت ماندگار و دراز مدت در ان قید شده است همینکه قبر مخفی است همینکه وصیت می کنند  شبانه دفن کنید و کسی را خبر نکنید اینها تک تک اثبات این عظمت است که نقش سیاسی بی بی آنروز نقش محوری بوده است.

 

وی در پایان تاکید کرد: محور تمام هدایت شده های بعد از رسول خدا حضرت زهرا (س) بوده و بعد از نبوت اگر ولایتی هست که الان به لطف خدا است مدیون حضور ولایی حضرت زهرا (س)در عرصه جهاد است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان