اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. اسفند 1395 - 22:37   |   کد مطلب: 24152
مدیرکل گمرک استان همدان گفت: میزان صادرات سیمان در همدان ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل بسته شدن مرزهای عراق ۸۷ درصد کاهش یافت.
میزان صادرات سیمان در همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، جمال خشوعی ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی برای ایجاد تسهیل در روند فعالیت صادرکنندگان اظهار داشت: با توجه به افزایش زیرساخت‌ها دیگر صادرکنندگان برای ثبت سفارش حضور فیزیکی ندارد و از راه دور نسبت ثبت اظهار خود اقدام می‌کنند و حتی کامیون‌ها برای ترخیص کالا به درب گمرک مراجعه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ثبت اظهار از راه دور از امتیازات گمرک استان همدان است، افزود: این اقدام از نظر کاهش هزینه و زمان ترخیص کالا بسیار اثربخش است.

مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: 11 سازمان مجوزهای صادرات و واردات را به صورت آنلاین از طریق سامانه جامع گمرکی انجام می‌دهند و کاهش زمان ترخیص رضایت صادرکنندگان و واردکنندگان را به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: تعداد صادرکنندگان پایدار استان همدان در سال 93، 40 نفر بود که در امسال به 75 نفر افزایش یافته در حالی اگر رضایت از عملکرد گمرک همدان وجود نداشت تعداد صادرکنندگان کاهش پیدا می‌کرد.

خشوعی گفت: 80 درصد محصولات کشاورزی استان همدان از سایر گمرکات صادر می‌شود چرا که یا خریدار محصول همدانی نیست و یا اینکه طبق قرارداد و درخواست خریدار کالا در مرز ترخیص می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات صادرات از گمرک همدان تصریح کرد: یکی از مشکلات صادرات در استان همدان گواهی مبدأ است و همچنین اداره استاندارد براساس شرح وظایف دقت بیشتری می‌کند که نارضایتی صادرکنندگان را به دنبال داشت است.

مدیرکل گمرک استان همدان با تأکید بر اینکه در حوزه صادرات در کمرگ استان و سایر سازمان‌های همجوار هیچ مانعی نداریم، افزود: ترخیص کالا صادراتی در گمرک همدان یک ساعته و واردات حداکثر در ظرف سه روز انجام می‌شود.

وی گفت: عدم برگشت پول از دیگر مشکلات صادرکنندگان است به‌ طوری که چهار مورد صادرات فرش به کشورهای آمریکا، امارات و چین انجام شده اما هنوز پول آن نقد نشده است.

خشوعی بیان کرد: عمده صادرات استان همدان به کشور عراق انجام می‌شود اما مشکل بسته شدن مرز را داریم به طوری که ترکیه و پاکستان سبب کاهش صادرات سیمان از همدان به میزان 87 درصد شدند.

وی با بیان اینکه در 11 ماه امسال 115 میلیون و 560 هزار دلار کالا از گمرک استان همدان صادر شده است، اظهار داشت: صادرات از گمرک ملایر 87 درصد افزایش یافته است و میزان صادرات استان همدان نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش یافته است.

با اشاره به اینکه بازارهای هدف صادراتی استان همدان افزایش یافته است، افزود: تجار باید از گمرک استان همدان نسبت به ترخیص و صادرات خود اقدام کنند چرا که امتیازات گمرک همدان از گمرک بندرعباس و دیگر مرزها بیشتر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان