اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. اسفند 1395 - 13:32   |   کد مطلب: 24128
آتش نشانی شغل شریفی است که با وجود سختی هایی که دارد برخی با انتخاب این شغل قدم در راه خداپسندانه کمک به هم نوع خود می گذارند و نگاه و لبخند شخص نجات یافته بهترین دستمزد برایشان می باشد.

به گزارش صبح الوند، چهل روز گذشت، چهل روز  از روز شهادت آتش نشانانی  که با وجود احساس خطر با حضور در ساختمان پلاسکو جان بسیاری از مردم را نجات دادند گذشت.

 

چهل روز پیش در این چنین روزی ایران داغدار بود و همه در فراق آتش نشانان به سوگ نشسته بودند.

 

به مناسبت فرارسیدن چهلم شهدای حادثه پلاسکو بر آن شدیم تا با یکی از آتش نشانان فداکار همدان که تمام زندگی خود را صرف این کار کرده است بپردازیم.

 

اسدالله عقیلی که 34 سال دارد از آتش نشانان همدانی هست که 11 سال است در این شغل فداکارانه در حال فعالیت می باشد.

 

*کمک به مردم لذت بخش است

این آتش‌نشان فداکار باوجودآنکه درجایی دیگر مشغول به کار بوده اما دست از کار خود می‌کشد و برای چشیدن لذت کمک به مردم شغل آتش‌نشانی را انتخاب می‌کند .

 

عقیلی از احساسی که از  کمک به مردم دارد گفت و افزود: لذت کار ما این است که در سختی‌ها در کنار مردم هستیم و این کمک به مردم حسی به ما می‌دهد و ما را به روح آفرینش نزدیک‌تر می‌کند.

 

وی افزود: ارزش کار ما در این است که وقتی مردم از ما کمک می‌خواهند و در بدترین شرایط هستند  و توانی در برابر خطری که تهدیدشان می‌کند ندارند  ما به یاری آنان می‌شتابیم .

 

این ناجی گفت: وقتی‌که به یاری مردم می‌شتابیم آن‌ها فراموش می‌کنند که ما هم از گوشت و استخوان هستیم و این کار با تمام سختی‌هایی که دارد حس شیرینی دارد و همه این احساسات به خاطر این است که ما با عشق این شغل را انتخاب کرده‌ایم.

 

 

*شغل آتش نشانی را عاشقانه انتخاب کرده ام

این آتش‌نشان فداکار بابیان اینکه ادراک آتش‌نشانان نسبت به خطر بسیار بیشتر از مردم عادی است اظهار کرد: ادراک ما از خطر نسبت به مردم عادی بیشتر است  برای اینکه ما هم به‌صورت آموزشی و هم تجربی خیلی بیشتر از مردم عادی خطر را احساس می‌کنیم به‌عنوان‌مثال وقتی یک انبار کپسول سیلندر آتش‌گرفته ما بیشتر می‌فهمیم که این چقدر خطرناک است و تصمیم‌گیری را برای رفتن یا نرفتن برای ما سخت‌تر می‌کند اما چون ما عاشقانه این شغل را انتخاب کرده‌ایم در ان لحظه هیچ‌چیز برایمان مهم‌تر از رفع خطر از زندگی دیگران نیست.

 

وی افزود: در هنگام خطر ما باید به داد مردم برسیم چون مردم از ما  انتظار دارند در هنگام  سختی کمکشان کنیم و در شرایطی که کاری که نمی‌تواند  انجام دهد کمک‌حالشان در شرایط سخت باشیم و خطر یک بخش و پایه کار ما و  جز جدانشدنی کار ما است.

 

عقیلی گفت :من و همکارانم 24 ساعته در حال آماده‌باش هستیم و خستگی تمام‌کار پس از نجات یک فرد از تنمان خارج و با نگاه و لبخند فرد نجات‌یافته دستمزد خود را دریافت می‌کنیم.

 

وی اظهار کرد: عملیات‌های ما متنوع است و 47 وظیفه برای ما تعریف‌شده است و اغلب یک تعدادی وظیفه هم خارج از این‌ها داریم که وقتی بفهمیم شرایط مردم سخت است گرچه برای ما این کار تعریف‌نشده ولی تلاشمان را می‌کنیم به آن‌ها کمک کنیم.

 

 

این اتش نشان فداکار بیان کرد: باوجود خطراتی که کار ما دارد خیلی از مردم احساس می‌کنند که حقوق ما بسیار بالا است درصورتی‌که این‌گونه نیست و ما دستمزد خودمان را وقتی به کسی کمک می‌کنیم همان لحظه می‌گیریم.

 

وی با اشاره به‌عکس العمل مسئولان بعد از حادثه پلاسکو گفت: بعد از این حادثه جهت مجهز کردن تجهیزات آتش‌نشانی حرف‌ها وعده‌هایی داده‌شده است اما دیگر حقوقمان با تأخیر پرداخت نمی‌شود وضعیت پرداخت حقوق بهتر شده است.

 

*خانواده آتش نشانان دوشادوش آنان در سختی ها هستند

این ناجی در پایان از همراهی خانواده‌اش تشکر کرد و گفت: ما با خیال عافیت به دنبال این کار نرفتیم که به خاطر خطر و خانواده دست از این کار بکشیم و خانواده‌هایمان هم  دوشادوش ما تمام سختی‌های این شغل را متحمل می‌شوند و همراهی آن‌ها هم به ما انگیزه بیشتری می‌دهد که باعلاقه بیشتری این کار را ادامه بدهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

سلام ممنون برای این گزارش خوب. اقای عقیلی ازهمکاران خیلی خوب ما هستند که در حوزه رسانه هم فغالیت دارند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان