اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. اسفند 1395 - 9:29   |   کد مطلب: 24112
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، از به کار گیری تمام توان نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای از ارائه خدمات بهتر در راستای سفری ایمن برای مسافران نوروزی خبر داد .

به گزارش صبح الوند، محمد رودباری در حاشیه جلسه ستاد تسهیلات نوروزی در گفتگو با صبح الوند، با بیان اینکه ارائه خدمات بهتر در راستای سفری ایمن برای مسافران نوروزی شعار راهداری و حمل و نقل جاده ای است، افزود: دستورالعمل و ضوابط وشیوه نامه های مرتبط با سفری ایمن برای مسافران نوروزی، از ستاد مرکزی دریافت و اجرایی می شود.

 

وی ، توجه به بخش های ناوگان مسافربری، مجتمع های خدماتی رفاهی، امدادخودرو، مراکز معاینه فنی، راهداری، توزیع پخش فراورده های نفتی و  گازی در ایام تعطیلات نوروز را حائز اهمیت خواند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط ناوگان مسافربری در سفرهای نوروزی، گفت: هر دستگاه اتوبوس مسافربری در ایام نوروز به جهت تأمین امنیت جان مسافران باید قبل از حرکت ضوابط فنی و نکات ایمنی را رعایت کند.

 

رودباری با بیان اینکه سعی ما براین است که از حداکثر ظرفیت ناوگان مسافربری برای جا به جایی مسافران استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین شرکت های مسافربری باید پیش بینی اتوبوس کشیک را در مواقع ضروری داشته باشند.

 

رودباری با اشاره به فروش پیش فروش بلیت های نوروزی در پایانه های استان، ابراز داشت: پیش فروش بلیت های نوروزی اینترنتی از یکم اسفند ماه اجرایی شده و متقاضیان می توانند از 15 اسفند جاری نسبت به تهیه بلیت های اینترنتی و حضوری اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه باید نسبت به اطلاع رسانی پیش فروش بلیت های اینترنتی اقدام کرد، ادامه داد: زمانی که مردم به سامانه بلیت های نوروزی اینترنتی مراجعه کنند باعث کاهش حجم مراجعه کنندگان به پایانه ها می شود که این عامل به لحاظ امنیت هم موثر است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان خواستار افزایش ساعات کاری مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در روزهای پایانی سال شد و ابراز داشت: همچنین شهرداری می تواند به منظور ارتقاء ایمنی خودروها، ساعات کاری مراکز معاینه فنی خودروهای سبک را افزایش دهد.

 

وی در خصوص تأمین ناوگان مسافربری برای اعزام کاروان های راهیان نور، خاطرنشان کرد: شرکت های مسافربری باید اتوبوس های با عمر کمتر از 5 سال خود را در اختیار کاروان راهیان نور قرار دهند.

 

رودباری افزود: همچنین مسافران می توانند قبل از حرکت با سامانه گویای 141 تماس بگیرند و از وضعیت محورهای استان مطلع شوند.

 

وی با اعلام این خبر که راهدارخانه های استان در ایام تعطیلات نوروزی باید به صورت شبانه روزی فعال باشند، تصریح کرد: حضور نیروهای راهداری و حمل و نقل به صورت کشیک در راهدارخانه ها در این ایام ضروری می باشد .

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با تاکید بر اینکه گشت های راهداری باید در ایام نوروز در سطح راه های استان حضور داشته باشند، عنوان کرد: همچنین شستشوی تابلوهای ترافیکی ، گاردریل، عملیات بروفروبی و ترانشه برداری باید قبل از تعطیلات نوروزی انجام شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان