اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. اسفند 1395 - 13:57   |   کد مطلب: 24028
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان از طراحی بروشورهای مسجد یاب ویژه مسافران نوروزی و تجهیز20 مورد نمازخانه بین‌راهی در سطح استان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم ظهر امروز در جلسه تمهید مقدمات طرح جهادی اقامه نماز نوروز 96 بابیان اینکه این نخستین جلسه تمهید مقدمات طرح جهادی اقامه نماز است که در ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود، گفت: فضای جوی استان امسال  با سال‌های گذشته متفاوت بود و ممکن است که در ایام نوروز برای پیش‌بینی فضای جوی احتمالاتی برای متغیر بودن هوا وجود داشته باشد.

 

وی بابیان اینکه بیش از 20 مورد نمازخانه بین‌راهی در سطح استان در سه‌راهی ساوه، گردنه اسدآباد و... برای ایام نوروز مسافران باید تجهیز و فعال شود، افزود: علاوه بر آراستگی ظاهری مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی باید به مسائل معنوی نماز و وقت اقامه نماز که منجر به امنیت و آرامش بیشتری در مسافران می‌شود، اهمیت داد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه تذکر و یادآوری اقامه نماز به مسافران در ایام نوروز باید موردتوجه قرار گیرد، اظهار کرد: بحث اقامه نماز یک موضوع ویژه است که نباید تحت شعاع قرار گیرد و باید ارگان‌های مختلفی همچون حمل‌ونقل جاده‌ای، فرودگاه، شهرداری و نیروی انتظامی با توجه به وظایفی که در این خصوص بر عهده‌دارند سرمایه‌گذاری کنند.

 

حسنی حلم بابیان اینکه باید فرهنگ دینی در حوزه نماز شکل بگیرد، ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که یک بروشوری با دستگاه‌های درگیر در خصوص مسافرت گردشگران در ایام نوروز طراحی شود که این بروشورها به‌عنوان مسجد یاب در دست مسافران نوروزی قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: باید نمازخانه‌ها و مساجد خوب در راه‌های استان و همچنین مساجد نزدیک نقاط گردشگری در این ایام فعال باشند و امنیت مساجد نیز به‌طور ویژه در ایام نوروز در سطح استان حفظ شود.

 

حسنی حلم با بیان اینکه باید فضای جامعه به سمت‌وسوی فرهنگ بازدارنده و رشد حرکت کند، یادآور شد: در این جلسه باید کمیته‌ای تشکیل شود که برای اقامه نماز فرهنگ‌سازی در دستور کار نخست و سپس فضاسازی برای رعایت اقامه نماز در وقت خود در نظر گرفته شود.

 

743  فرم نظرسنجی در اختیار مسافران نوروزی امسال قرارگرفته است

دبیر شورای اقامه نماز استانداری همدان نیز در این جلسه بیان کرد: تیم‌های بازرسی در مرکز و 9 شهرستان تابعه همدان در قالب 15 تیم 36 نفره در ایام نوروز امسال تشکیل شد که در مجموع  763 ساعت صرف بازرسی در کل استان در این ایام شده است.

 

مهدی اخوان با بیان اینکه 203 واحد در همدان و 277 واحد مختلف در شهرستان‌های استان مورد بازرسی قرارگرفته است، خاطرنشان کرد:  درمجموع582  چک نویس ارزیابی یعنی 182 برگ در همدان و 400 برگ در شهرستان‌ها در این ایام توسط بازرسان ارزیابی‌شده  و همچنین 743  فرم نظرسنجی در اختیار مسافران قرارگرفته است که درمجموع آثار و نتایج خوبی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه عید امسال نحوه ارائه خدمات اورژانس و داروخانه‌ها در استان همدان تقویت‌شده بود و نصب تابلو و علائم راهنمایی نیز برای مسافران افزایش نسبی داشت، اضافه کرد: امسال نیز با ابلاغیه امور اجتماعی وزارت کشور به استانداری‌های سراسر کشور تیم‌های بازرسی در سطح استان و شهرستان‌ها از 25 اسفندماه تا 20 فروردین‌ماه کار بازرسی و ارزیابی از واحدهای مختلفی همچون پایانه‌های مسافرتی، فرودگاه، دفاتر فروش بلیت، هتل‌ها و... را برای ایام نوروز 96 آغاز می‌کنند.

 

اخوان در خصوص فعالیت‌های تیم بازرسی و ارزیابی در ایام نوروز نیز افزود: این ارزیابی‌ها به‌صورت محسوس و یا غیر محسوس در این ایام اجرا می‌شود و راهنمایی مناسب به گردشگران، جلوگیری از ضایع شدن وقت مسافران، نظرسنجی و خدمات‌دهی به مسافران ازجمله اقدامات تیم بازرسی در نوروز است.

 

•  استقرار 60 مبلغ در خیمه‌های معرفتی به مدت 15 روز در ایام نوروز 96

سرپرست معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: در ایام نوروز 56 مبلغ از قم در امامزاده‌های استان مستقر هستند.

سید حسن رضوی ادامه داد: 60 مبلغ نیز در خیمه‌های معرفتی به مدت 15 روز در کنار بقاع متبرکه استقرار می‌یابند و برای تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان در گرایش به معنویات غرفه  قرآن بخوان و جایزه ببر در نوروز 96 به اجرا می‌رسد.

وی بابیان یک هزار و 200  جلد قرآن در 55 امامزاده و بقاع متبرکه توزیع‌شده است، گفت: در امامزاده‌هایی که در مسیر گردشگری استان همچون امامزاده محسن و جعفر هستند برنامه‌های ویژه و خاصی برای نوروز در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان