اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. اسفند 1395 - 14:14   |   کد مطلب: 24013
رییس موزه هگمتانه همدان گفت: امسال مرمت طومار 5 متری متعلق به دوره قاجار در خصوص هیات های مذهبی قدیمی همدان انجام شده است.
مرمت طومار 5 متری متعلق به دوره قاجار

به گزارش صبح الوند، لیلا خوش مو در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند با بیان اینکه مرمت و حفاظت از آثار تاریخی همواره یکی از کارها و اقدامات مهم و مکمل موزه ها و بناهای تاریخی است گفت: سال جاری در موزه هگمتانه همدان 12 هزار سکه مسی در کارگاه این موزه توسط مرمتگران مورد مرمت قرار گرفته است.

 

وی افزود: مرمت 7 جلد کتاب خطی نیز انجام شده همچنین مرمت طومار 5 متری متعلق به دوره قاجار نیز که نقاشی ای از وضعیت هیات های مذهبی امامزاده یحیی و جولان به عنوان محله های قدیمی همدان است صورت گرفته است.

 

رئیس موزه هگمتاته همدان ادامه داد: البته این طومار 5 متری قرار است بزودی به مناسبتی خاص در معرض دید و نمایش بازدید کنندگان در موزه هگمتانه قرار گیرد.

 

خوش مو در خصوص ساماندهی موزه ها در شهرستان های استان نیز گفت: امسال موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان تویسرکان از نظر  چیدمان و فضاسازی مورد بازبینی و تغییر قرار گرفته و مرمت صندوقچه چوبی ضریح امامزاده اظهر شهرستان رزن نیز که متعلق به دوره صفویه بود از اقدامات خوبی بوده که توسط سازمان میراث فرهنگی انجام شده است.

 

وی به اقدامات دیگر فرهنگی که در سال جاری انجام شده اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه طراحی نورپردازی تخصصی آرامگاه بوعلی سینا به دلیل مرکزیت و سمبل بودن این میدان به عنوان یک اثر تاریخی شاخص به اتمام رسیده و هم اکنون مراحل پیگیری و اجرا را در دفتر فنی می گذراند.

 

خوش مو با اشاره به برگزاری کارگاه کودک و حفاظت نیز به مناسبت روز کودک تصریح کرد: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع بناهای تاریخی شهر نیز در گنبد علویان همدان به مناسبت روز کودک یک برنامه خوب و خاصی بود که برگزار شد و همچنین کارگاه های آموزشی کودک و میراث فرهنگی نیز با حضور کارشناسان میراث فرهنگی در یکی از مدارس همدان با استقبال کودکان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان