اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. اسفند 1395 - 13:56   |   کد مطلب: 24012
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان:
شناسایی 47 کودک کار همدانی در سال جاری
معاون امور اجتماعی استان همدان از شناسایی 47 کودک کار در سال جاری خبر داد.
شناسایی 47 کودک کار همدانی در سال جاری

به گزارش صبح الوند، جمشید شیران در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند در خصوص اقدامات انجام شده و شناسایی کودکان کار در همدان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 47 کودک کار در همدان شناسایی شده در حالی که از ابتدا تا انتهای سال گذشته بیش از 100 کودک کار در همدان توسط بهزیستی استان مورد شناسایی قرار گرفته بود.

 

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر کودکان کار شناسایی شده در مراکز ویژه قرنطینه زیر نظر بهزیستی قرار گرفته اند و اقدامان اولیه نیز برای ساماندهی این کودکان توسط تیم های تخصصی انجام شده و هم اکنون نیز با هماهنگی های انجام شده در حال تحصیل هستند.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه قریب به اتفاق کودکان کار شناسایی شده دچار مشکل خانوادگی نیستند یعنی اکثر آنها خانواده دارند گفت: برای ساماندهی این کودکان در جامعه بهزیستی نیاز به کمک و همکاری دستگاه های مختلفی همچون شهرداری در ساماندهی و جمع آوری، قوه قضاییه در صدور حکم قضایی و درمان و... دارد تا بتواند نسبت به این بچه ها که دارای آسیب های اجتماعی هستند اقدامات لازم را انجام دهد.

 

شیران با اشاره به اینکه در ساماندهی این کودکان علاوه بر مشارکت دستگاه ها و سازمان های مرتبط، مشارکت مردم و خیرین را نیز در یاری به این کودکان و ترویج فرهنگ مناسب کار در جامعه را می طلبد خاطرنشان کرد: نکته ای که در خصوص کودکان کار حایز اهمیت است این است که بسته حمایتی کاملی برای آنها در نظر گرفته شده که در آن بسته خدمات بهداشتی، درمانی، اورژانس، کار پزشکی به وسیله تیم کامل در مراکز خدمات روانشناسی و مددکاری انجام و سپس در مراحل بعدی توسط مداخلات این تیم ها به خانواده رجوع داده می شوند.

 

وی با بیان اینکه سن کودکان کار بیشتر در مقطع ابتدایی و راهنمایی 5 تا 12 سالگی تعریف می شود یادآور شد: براساس مطالعات تیم تخصصی بهزیستی این کودکان بیشتر به پایین و حاشیه شهر تعلق دارند که بیشتر توسط تیم های تخصصی مداخله بهزیستی همچون اورژانس اجتماعی شناسایی شده اند.

 

شیران در خصوص دلیل کاهش شناسایی این کودکان در سال جاری نیز تصریح کرد: عوامل موثری در این کاهش همچون کم اقبالی نسبت به کار کودکان، کاهش گزارشات مردمی و خانواده ها نسبت به وجود این کودکان در خیابان ها و عامل اصلی که می تواند مهم باشد، مداخلات تخصصی سال گذشته برای کودکان کار توسط تیم تخصصی بهزیستی توانسته اثربخش باشد و موجب این شده که آنها به چرخه کار در جامعه بازنگردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان