اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. اسفند 1395 - 23:44   |   کد مطلب: 24008
مدیرکل‌ امور اجتماعی استانداری همدان:
۲۵۰ خانه قرآنی در استان همدان راه‌اندازی شده است
مدیرکل‌ امور اجتماعی استانداری همدان تعداد خانه‌های قرآنی استان همدان در سال ۹۳ را ۱۱۵ خانه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵۰ خانه‌ قرآنی در استان همدان فعال است.
۲۵۰ خانه قرآنی در استان همدان راه‌اندازی شده است

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، مهرداد نادری‌فر ظهر یکشنبه در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان همدان بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌های منسجمی طی چند سال گذشته در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته است، گفت: سیاست‌گذاری‌ها انجام و افق‌ها مشخص شده است.

وی به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: اوقاف همدان نیز در زمینه ترویج آموزش‌های قرآنی برنامه هایی انجام داده است.

مدیرکل‌ امور اجتماعی استانداری همدان بااشاره به حضور قاریان بین‌المللی و کشوری در استان همدان، تاکید کرد: با وجود تنگناهای مالی از حجم فعالیت‌های قرآنی در استان همدان کاسته نشده است.

وی با تاکید بر تلاش برای افزایش فعالیت‌های قرآنی، عنوان کرد: سند جامع توسعه قرآنی در استان همدان تدوین و اهداف آن نیز مشخص شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی، استان‌ها را به برش در اجرای سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی ملزم کرد نادری فر با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی، استان‌ها را به برش در اجرای سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی ملزم کرد، افزود: همدان نیز ملزم به برش در سه حوزه تبلیغ و ترویج، آموزش عمومی و پژوهش و آموزش عالی شد.

مدیرکل‌ امور اجتماعی استانداری همدان تعداد خانه‌های قرآنی استان همدان در سال ۹۳ را ۱۱۵ خانه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵۰ خانه‌ قرآنی در استان همدان فعال است.

نادری‌فر با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت تبلیغ و ترویج، آموزش و پرورش مسئولیت آموزش عمومی و دانشگاه‌ها نیز مسئولیت پژوهش و آموزش عالی را برعهده دارند، گفت: ۱۵ هدف کشوری مشخص و در سند استانی لحاظ شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه دبیرخانه‌ شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان همدان تاکنون انتظارات را برآورده نکرده است، اظهار داشت: باید هدف‌گذاری‌های کلانی در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی استان تدوین و براساس آن کارها پیش رود.

محمدابراهیم‌ الهی‌تبار با اشاره به اینکه کمیته‌های قرآنی باید هرچه سریع‌تر فعال شود، گفت: کمیته‌ها باید چارچوب کاری مشخصی را تدوین کرده و جمع‌بندی آن را به دبیرخانه ارسال کنند.

باید از هم‌پوشانی‌ها جلوگیری و برنامه‌ها بین دستگاه‌ها تقسیم شود

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید جمع بندی کمیته‌ها را به صورت سند پیشنهادی ارائه دهد، گفت: باید از هم‌پوشانی‌ها جلوگیری و برنامه‌ها بین دستگاه‌ها تقسیم شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه هر دستگاه باید وظیفه نهایی خود را بداند و بر اساس آن فعالیت کند، بر تقویت دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان تأکید کرد و افزود: دبیرخانه باید در راستای ساماندهی سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی خود را تقویت کند.

رئیس بنیاد قرآن استان همدان نیز با بیان اینکه باید سرمایه‌های استانی را شناسایی کرد، گفت:  ۷۰ موسسه قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات و دارالقرآن استان فعالیت دارند.

جواد صدیق همدان را استانی مذهبی دانست و افزود: باید برای هر هدف دستگاه و فرد مشخصی تعیین شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ هدف در حوزه تبلیغ و ترویج، ۱۱ هدف در حوزه آموزش عمومی و ۹ هدف در حوزه پژوهش و آموزش عالی تعیین شده است، شناسایی و گزینش دانش‌آموزان و افراد مستعد را از اهداف تدوین سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان همدان برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون سه جلسه در راستای سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان تشکیل شده است، افزود:‌ تشکل‌های مردمی قرآنی تحت عنوان انجمن حافظان و قاریان شکل گرفته است.

فاضل عبادی با بیان اینکه اقداماتی در راستای آموزش‌ها صورت گرفته است، اظهار داشت: باید به مقوله تبلیغ و ترویج توجه شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان